JO17-3 blijft ook niveau hoger winnen

ARC JO17-4

16 februari 2019 12:30

Way, R. de

Zaterdag stond er een thuiswedstrijd op het programma tegen ARC. Maar voordat we daar wat over vertellen moet ik even wat recht zetten. In de wedstrijd van vorige week tegen UNO heeft Boyd geen twee goals gemaakt, maar één. Het andere doelpunt werd gemaakt door Job.

De trainer/coach was zelf niet aanwezig bij de wedstrijd, hij moest werken vandaag. Gelukkig was Henk bereid om in te vallen en natuurlijk was Aart er ook. Richard was er wederom om te vlaggen, dus de begeleiding was op orde. Zaterdagmorgen vroeg kwam er nog een afmelding binnen van een speler. Ontsteking aan de voet was de mededeling, vervelend maar ook dit gebeurd. De veertien overige mannen waren er wel en hadden er zin in.

Het zonnetje stond heerlijk boven veld vier te schijnen en er stond opnieuw veel publiek. Ouders, opa’s, oma’s en andere belangstellenden. Iedereen wil dit team toch wel graag zien voetballen. De wedstrijd begon wat later omdat het programma was uitgelopen.

De eerste kansen waren voor ARC. Ze beschikten over een aantal rappe mannen voorin die goed konden voetballen. Er waren wat spelers aan Nieuwkoop-zijde die hier hun handen vol aan hadden. Maar dat geeft niets, hier kun je wat van leren. Toch was het Nieuwkoop dat het eerste doelpunt maakte. De keeper van ARC was ver buiten de zestien meter om de bal naar een medespeler te spelen. Helaas voor hem zat er een Nieuwkoper tussen die de bal in het lege doel kon schieten. De volgende kans was voor ARC, maar in kansrijke positie schoot hij de bal over het doel.

De volgende twee goals waren mooi uitgespeelde aanvallen en zo stond het zomaar 3-0. Wat een luxe was dit en niemand had hier op gerekend. Zeker niet toen het op slag van rust nog 4-0 werd. Een mooi schot over de keeper heen.

In de rust haakte er een speler af. Een speler was vergeten te melden dat hij maar een helft mee kon doen, omdat hij naar een feest moest en zijn ouders zaten te wachten. Ook dit werd opgelost en zo waren er nog twee wissels over. Maar ook was er een speler met hamstring klachten en twee andere spelers met wat pijntjes. Ja, de wedstrijd was zeker nog niet gespeeld.

ARC dacht er net zo over en schoot uit de startblokken. De Nieuwkopers moesten achteruit, maar deden dit prima. De tijd tikte langzaam weg en gescoord werd er niet meer. Zo bleef het 4-0 en is dit de tweede overwinning op rij.

Top gedaan mannen!

De doelpuntenmakers zijn; Kaj, Job, Shane en Rens