JO17-3 niet opgewassen tegen Nicolaas Boys

Nicolaas Boys JO17-1

9 maart 2019 14:15

Engelen, H. van

Vandaag weer een thuiswedstrijd voor de JO17-3. Een echte derby tegen Nicolaas Boys stond op het programma. Oftewel de nummer één tegen de nummer twee in de stand.

De wedstrijd was nog maar net begonnen en toen stopte het met zacht regenen. De klep boven in de lucht ging helemaal open en het water kwam met bakken naar beneden. Ook stond er een harde wind over het veld. We kozen er voor eerst tegen de wind in te spelen. Dit was een behoorlijke opgave voor de heren. Sporadisch kwamen we over de middelijn. Een enkele kans werd er gecreëerd door de Nieuwkopers. Nicolaas Boys speelde veel en lang op de Nieuwkoopse helft. Met schoten van afstand werd het doel onder vuur genomen. Dit had geen resultaat, maar uiteindelijk was het op slag van rust dat Nicolaas Boys wist te scoren. 0-1.

In de rust werd er gesproken hoe het verder moest deze wedstrijd. Het zou lastig voetballen worden voor de wind maar er zouden zeker kansen komen, was de overtuiging van iedereen. De rust duurde wat langer maar dit vond een ieder niet erg. Voor de Nieuwkopers verliep de tweede helft niet best. We wisten weinig tot niets aan kansen te creëren. De Nieuwveeners vonden het net nog drie keer, zodat de eindstand 0-4 werd.

De teleurstelling was groot bij de oranje hemden. Maar ja, dit was immers de eerste nederlaag dit seizoen en dat valt niet mee. Natuurlijk lag het aan alle andere dingen behalve aan het eigen spel. Mannen, jullie hebben vandaag een tegenstander getroffen die gewoon beter was. Accepteer dat en richt jullie op de volgende wedstrijd, dan komen de punten vanzelf weer jullie kant op.