MO13-1 wint ruim van Voorschoten '97

Voorschoten`97 MO13-2

12 oktober 2019 9:00

Jong, R. de

Na de midweekse overwinning gingen The Orange Girls weer op jacht naar de 3 punten. Na de opzwepende klanken van "Kabouter Plop" en de wedstrijdbespreking gingen we van start om even na 9 uur.

Het begin was zwaar tegen een fysiek sterkere tegenstander. Goed verdedigen van Quinthy, Myrthe, Liz en Verona zorgde ervoor dat we deze fase goed door kwamen. Thirza stond een aantal keer een tegengoal in de weg.

Steeds beter kwamen we in de wedstrijd. Het middenveld kreeg meer grip op de tegenstander. Demi, Esra en Lynn brachten onze aanvalsters Patrycja, Julia en Zoe steeds meer in kansrijke positie. Drie kansen werden daarvan verzilverd door Julia en hierdoor gingen we met een 3-0 voorsprong rusten.

In de tweede helft gaven we met Noëlle en Zuzia achterin, Mandy en Noa op het middenveld geen kans meer weg. Zelf waren er nog genoeg kansen om de voorsprong te vergroten. Uiteindelijk werd het nog 4-0, waardoor de drie punten in Nieuwkoop bleven.

Drie wedstrijden en 6 punten. 8 doelpunten voor en 4 tegen. Een prima start van de competitie. Scheidsrechter Ronald weer bedankt voor het fluiten!

In de middag was er ook nog de Color Run. Bedankt jeugdcommissie voor de organisatie. Het was een lekkere kledderboel met als goede doel nieuwe kleedkamers. De wensen van de meiden: bubbelbad, een föhn en JBL speakers. Moet lukken toch?

Volgende week even rust. Zaterdag 26 oktober mogen we op reis naar Oegstgeest.