MO15-1 wint derby tegen NSV '46 met 4-2

... (schot)

16 november 2019 11:00

Zoll, G.

In de kleedkamer waren er al gespannen gezichten te zien, want we spelen tegen Noorden en dus tegen klas- en schoolgenoten van de meiden. Zoals ik begreep werd er op school al onderling over gesproken. Maar dat maakt het ook wel weer leuk.

Om 11 uur trapten we af en binnen een minuut liet Tess al zien dat ze er zin in had en zette de 1-0 op haar naam. Dat is een lekker begin van de wedstrijd. Er werden veel duels op het middenveld uitgevochten en daar hadden onze meiden het soms zwaar mee, maar wisten er steeds uit te komen. NSV kwam de eerste helft eigenlijk niet heel veel bij ons doel in de buurt. Hier een daar en spelden prikje, maar meer ook niet. Wij kwamen er wel een paar keer sterk doorheen, maar steeds ging de bal net naast. Ook zagen we een schot op de paal van Jaimy. Tot op slag van rust Tess de bal mooi aangespeeld kreeg en de ruststand op 2-0 bracht.

Na de rust kwam NSV sterk uit de kleedkamer en probeerde een aansluitingstreffer te maken en dat lukt ze ook. 2-1 Meike, die erg sterk op rechtbuiten speelde, wist na een mooie run langs de zijkant met een een goede voorzet Jaimy te bereiken en die schoot de 3-1 binnen. We hadden de smaak weer te pakken en gingen de druk opvoeren. De ballen kwamen nog beter aan en we gingen spelen op de helft van NSV. Tot Jaimy met een mooie beweging de bal naar rand 16 werkt, links van haar Nina ziet staan en de bal klaar legt voor haar. Nina schiet hem netjes met links in de netten. 4-1. NSV zet nog een wat kracht bij en komen er nog een paar keer gevaarlijk uit. Vanuit een ingooi en een mooie trap brengen ze de stand op 4-2. Wat ook de eindstand is geworden.

Een erg leuke wedstrijd met voor sommige meiden een extra lading en spanning. En dan gewoon weer als één team werken. Misschien technisch niet het beste team, maar op kracht, doorzetting en eenheid zeker heel erg sterk en dat is jullie kracht meiden en daar zijn Bert en ik (Patrick) heel trots op. Jullie zijn een team wat voor elkaar gaat en met elkaar gaat. Toppers zijn jullie alle 16!