MO13-1 boekt opnieuw overwinning

SJZ MO13-1

23 november 2019 9:00

Jagt, H. v/d

Na een week rust gingen The Orange Girls weer de (kunst) wei in voor de wedstrijd tegen de nummer laatst.

Ondanks de waarschuwingen bij de laatste training en de bespreking vooraf om te waken voor onderschatting werd er matig aan de wedstrijd begonnen. De altijd aanwezige felheid en scherpte waren er totaal niet in de eerste helft. Door een solo van de centrale verdedigster van SJZ, die vanaf eigen helft zomaar kon doorlopen, kwamen we verdiend 0-1 achter. Toch waren er kansjes voor ons, maar over heel het veld ontbrak de scherpte.

In de rust was er genoeg om over te praten. Het hoogste woord was van de meiden zelf. De "praatjes" mochten worden omgezet in daden op het veld.

Het werd de tweede helft wel beter, maar SJZ kon lang standhouden door nog steeds een te laag tempo in ons veldspel. De 1-1 viel binnen uit een corner van Noelle die via speelsters van SJZ net achter de lijn werd gepakt door de keepster. 10 minuten voor tijd maakten we 2-1, kregen kansen op meer doelpunten omdat SJZ het conditioneel niet meer kon bijhouden. Echter viel 5 minuten voor tijd de 2-2. Teveel speelsters uit positie en weer een vrije doortocht richting Thirza.

Puntverlies leek niet meer te voorkomen, maar vier verdedigster keken toe hoe Julia langs de achterlijn dribbelde en vrij in kon schieten in de korte hoek. 3-2. De machine haperde vandaag. Vermoeid, gemakzucht of teveel speelsters in een winterdip? Toch ook nog goede dingen gezien vandaag dus we komen er vast weer sterker uit.

Met nog twee wedstrijden te gaan hebben we nog steeds een plek bij de top 3 in eigen hand. Dat is echt een topprestatie als ons dat gaat lukken!

Volgende week een uitwedstrijd binnen onze eigen gemeente tegen Altior.