MO15-1 laat punten liggen tegen PPSC

Hoofdklasse 1

18 januari 2020 11:30

Zoll, G.

Zaterdag om 11.30 uur stond onze eerste wedstrijd in de Hoofdklasse op het programma. We trapten af tegen PPSC uit Schiedam en de meiden gingen fel van start.

Een paar kleine kansjes over en weer, wat je eigenlijk geen kansen mocht noemen zelfs, zagen we in de openingsfase.
De meiden waren erg aan elkaar gewaagd. Maar de ruststand was 0-0. Na de rust ging Nina met de bal over rechts en werd gestopt door een overtreding. De bal werd door Noa klaar gelegd en ze gaat klaar staan. En alsof het niks is schiet ze de bal makkelijk in de verre hoek achter de keepster. 1-0.

Maar helaas... niet veel later breekt PPSC uit en maakt de 1-1. Veel kansen worden er aan beide kanten niet weggegeven en om elke meter wordt hard gestreden. Meike ging met een mooie actie weer over rechts. Noah liep mee door het midden en kreeg de bal van Meike. Ze scoorde, maar helaas werd die onterecht afgekeurd wegens vermeend buitenspel, dus nog steeds 1-1.

Tegen het eind van de wedstrijd werd er van beide kanten meer druk gezet. PPSC schiet de bal vanaf de zijkant met een rare dwarelbal richting doel en Britt zag hem nooit aankomen. Daar was de 1-2. Helaas, maar nog een slot actie. Verdedigster eruit en middenveldster erbij. Wel kregen we de kansen, maar we konden de stand niet veranderen. Eindstand 1-2.

Top gestreden meiden en super gespeeld op naar de volgende wedstrijd.