MO15-1 onderuit bij Die Haghe

Nieuwkoop MO15-1

Hoofdklasse 1

1 februari 2020 11:00

Zaterdagochtend om 11 uur werd er afgetrapt in Den Haag tegen Die Haghe. Dit team waren we al eerder tegen gekomen op een toernooi en het was toen ook een zware wedstrijd met weinig kansen aan beide kanten.

En zaterdag gingen we dus die kant op met een gehavend team. Lesley, Tess en Noah zijn geblesseerd en Marit is nog herstellende van een operatie. Maar toch gingen de vol gas de wedstrijd in. In de eerste helft kwamen we er eigenlijk niet ec
ht aan te pas maar hielden aardig stand. Ruststand 2-0.

Na de rust kwamen we sterk de kleedkamer. Na een mooi schot van rechts die de keeper tegen hield, maar via de lat weer het veld in kwam, stond Ashani op de goede plek om de 2-1 binnen te schieten. Er werd meer druk gezet van onze kant en er kwamen wat meer kansen. Tot er een speelster van Die Haghe de bal aan nam en die met een mooie boog net achter Britt prikte. 3-1.

Ook Noa kreeg nog een kans via een vrije teap van ongeveer een meter of 35 van het doel, waarmee ze de bovenkant van de lat raakte. Helaas via een klutsbal maakte Die Haghe ook nog de 4-1, wat ook de eindstand was.

Een iets tegenvallende eerste helft en een goede tweede helft. Maar we moesten toch onze meerdere in Die Haghe erkennen. Leuke wedstrijd gezien en met vlagen goed voetbal. De Hoofdklasse is pittig, dat merken we goed, maar onze tijd komt zeker nog. Daar heb ik alle vertrouwen in en de meiden ook. Op naar de volgende wedstrijd.