MO13-1 speelt een goede wedstrijd, maar verliest wel

Spirit MO13-1

Nieuwkoop MO13-1

7 maart 2020 9:45

Na de vakantie break mochten we weer de wei in en dan ook nog eens helemaal in Ouderkerk aan den IJssel en tegen een team wat als 5e eindigde in de 1e klasse voor de winterstop. Het niveau tijdens hun warming up viel de technische staf direct op en zij voorspelden een zware klus.

Maar, dit leek eigenlijk best mee te vallen. De strijd, hard werken, plezier en goed positiespel waren weer helemaal terug. We konden goed mee in de wedstrijd, maar toch keken we na 12 minuten tegen een achterstand aan. Een goede kans van Esra, een corner die van de lijn gehaald werd en een zuivere penalty die niet werd gegeven waren ons antwoord op de 1-0.

Na de rust gingen we prima mee in de strijd en het veldspel. Een gelijkmaker hing in de lucht, echter stond hun keepster een treffer in een 1 tegen 1 duel in de weg. Een corner van Myrthe raakte de kruising en helaas ging de gegeven penalty er ook niet in (de bal ging net nadat de scheidsrechter floot voor een overtreding al in het doel, dus wel een beetje pech).

Door veel risico in de laatste 5 minuten liep de stand uiteindelijk op tot 3-0. Gezien het spelbeeld en de kansen was een gelijkspel verdiend geweest. Meiden, vandaag hebben jullie weer een prima wedstrijd gespeeld. Woensdag 11 maart om 18.30 uur spelen we thuis tegen Stolwijk.