MO15-1 bekert verder na winst tegen Rijnvogels

Nina Zoll (schot)

12 september 2020 11:00

Sinnige, R.

Zaterdagochtend trapten we onze laatste bekerwedstrijd af tegen Rijnvogels. De meiden waren nog niet helemaal wakker volgens mij en Rijnvogels begon erg sterk en gaf veel druk.

Het was een hele rommelige eerste helft met achterin de concentratie niet helemaal waar het moest zijn. Maar net genoeg. Kleine foutjes, maar die werden ook weer opgelost. In de 7e minuut kwam er een uitbraak van onze meiden en Meike maakte die in stijl af. 1-0. Van beide kanten werd er leuk gevoetbald en de twee teams waren aan elkaar gewaagd. Tot na bijna een half uur spelen de bal weer over rechts bij Meike kwam en de bal voor wilde geven op Noah, maar een tegenstandster was haar voor en scoorde in eigen doel. 2-0.

Ik de kleedkamer tegen de meiden gezegd dat we wat meer rust in het spel wilde zien en dat ze hun eigen spel moesten gaan spelen.

Dat deden de meiden ook wat meer. Het was soms nog wel rommelig, maar de pit en de drang was er weer en ging de overhand nemen. Meike was goed op gang vandaag en zette de 3-0 en de 4-0 op haar naam, een hattrick dus voor Meike. De meiden gingen meer druk zetten en Rijnvogels kreeg het moeilijker.

Lesley schoot nog een mooie vrije trap op de onderkant van de lat en de bal stuiterde jammer genoeg weer het veld in. In de slotminuut krijgt Noah de bal en gaat alleen op de keepster af. Op het moment dat ze wilt schieten wordt ze onderuit gehaald door de keepster, maar de bal heeft zoveel vaart dat het gelijk een assist wordt op Nina, die voordeel krijgt van de scheids en de 5-0 op haar naam zet.

De wedstrijd wint niet de schoonheidsprijs, maar de vechtlust van de meiden is er en dat is een goed wapen van ze. Drie wedstrijden gespeeld en drie gewonnen, top gedaan meiden! Een heerlijk gezellig team!