MO15-1 wint bekerwedstrijd tegen Quick Boys

Nieuwkoop MO15-1

Meike Kuijf (schot)
... (schot)
Lesley van Houten (vrije trap)
Ashani Sital (schot)

29 augustus 2020 10:45

P.J. (Peter) Souverijn

Zaterdagochtend om 11 uur trapten we in Katwijk af voor onze bekerwedstrijd. Tegen hetzelfde team waar we twee seizoenen geleden de competitie van verloren. Dus was in onze ogen een pittige tegenstander.

We hadden de meiden de opdracht gegeven hun eigen spel te spelen. Goed overspelen, vrijlopen en druk zetten als Quick Boys de bal heeft en dat deden de meiden goed. We begonnen wel met her en der wat pijntjes, maar dat lieten de meiden niet merken en gingen er vol in. Na 20 minuten met wat kleine kansjes over en weer vond Meike het tijd om de bal in het net te schieten en zette de 0-1 op haar naam. Een heerlijk begin. Maar we kregen te maken met blessures. Chiara die uitviel en door Kim heel sterk vervangen werd. Ook ashani viel uit en werd vervangen door Verona, die we hebben geleend van de MO15-2. Er moest het een en ander worden omgezet. Dat was voor Quick Boys een moment om een tandje bij te zetten en ze scoorden de 1-1. (Beetje dubieus doelpunt, bal werd bij Britt uit haar handen getikt). Met Marit op linksvoor, een nieuwe positie voor haar, was het even wennen, maar daar voelde ze zich goed en scoorde op slag van rust haar eerste doelpunt. 1-2.

Vlak na de rust stond Jaimy in de spits en dat liet ze weten ook en zo was het 1-3. Maar vier minuten later stond het 2-3, dus de spanning was weer terug. Ashani wilde het weer proberen. In een aanval kreeg ze een duw in haar rug en dus een vrije trap. Lesley legde de bal neer op 20 meter van het doel en haalde genadeloos uit. Hard en laag 2-4. Dat was het keerpunt. Quick Boys zakte in en onze meiden speelden steeds vrijer. Een minuut later zette Ashani de 2-5 op haar naam. Quick boys scoorde nog wel de 3-5, maar Jaimy zette de eindstand op het bord. 3-6.

Een erg goede wedstrijd gezien van de meiden, die super hard voor elkaar gewerkt hebben. Verdediging die erg goed stond. Alle meiden hebben het super gedaan. Britt met hele goede mooie reddingen op doel. Trots op de meiden en een heerlijk begin van het seizoen.