JO19-1 - De Belofte(n)

NSV'46 JO19-1

29 augustus 2020 15:00

Cornelissen, M.

Afgelopen zaterdag is de JO19-1 begonnen aan hun campagne door het woelige Corona land. Nadat ze eerst al tegen RVC ’33 en tegen CVC Reeuwijk hadden gevoetbald was dit de eerste wedstrijd waarbij het om het “echie” ging.

De jongens gaven in de eerste wedstrijden al een goede indruk van hun vermogen om de wedstrijd te controleren. CVC Reeuwijk werd met 10-0 verslagen met heel goed veldspel en uit bij RVC ’33 was het bij de tegenstander vooral in de tweede helft behoorlijk tegenhouden. Maar nu was het dus echt zover, want afgelopen zaterdag was het al direct om de Beker. De tegenstander was dit keer onze buurman uit Noorden. Met toch wel wat meegekomen supporters (keurig op 1,5 meter) was het nog een soort druk. Het was maar goed dat de kantine ploeg alles klaar had staan om mensen op een goede manier door de kantine heen te leiden.

De mannen van Coach Willem laten zich het best omschrijven als een slapende reus die op gepaste momenten wakker wordt en dat was ook in deze wedstrijd weer het geval. De mannen van NSV wisten zich zeker in het begin met behoorlijk wat fysiek best goed op een gelijk niveau te houden. Hoewel er in de passing van beide partijen nog veel mis ging werd na ongeveer 20 minuten wel duidelijk dat Nieuwkoop langzaam wat meer de boventoon ging voeren. Jammer alleen dat al snel daarna Omar het veld moest verlaten met een zere kuit. Hij werd vervangen door Pluk “De Boom” Vijfhuizen die het team zeker in de fysieke duels een aardig handje hielp.

De relatief jonge ploeg van SV Nieuwkoop (slechts 3 tweedejaars in de gelederen) oogt redelijk fris en hebben ook met elkaar al heel wat uurtjes op het veld gestaan. Dat maakt het een behoorlijk op elkaar ingespeeld geheel. Die jonge ploeg liet zich na de beginfase van zijn goede kant zien en wist zich steeds meer met voetballende oplossingen te onderscheiden van de tegenstander. Dat leverde een behoorlijke hoeveelheid kansen op die hier en daar nog wel een beter resultaat verdiende (als doelpunt).

Vooral de aanvallen door het midden heen werden steeds gevaarlijker, maar werden nog met kunst en vliegwerk tegengehouden door “de Koeten”. Toch was het onvermijdbaar dat SV Nieuwkoop aan de leiding kwam. Wat uiteindelijk resulteerde in een ruststand van 3-0. Daarmee waren de krachtsverhoudingen wel duidelijk gemaakt.

Na de rust zagen we een feller NSV, waar de trainer wat wissels had toegepast en mogelijk ook wat tactische omzettingen had gedaan. Ook het spel van onze mannen werd langzaam wat minder diepgaand. Coach Willem probeerde nog wat met enige omzettingen, maar het bleef wat kalmpjes. NSV was niet bij machten om door te drukken en SV Nieuwkoop kwam maar moeilijk door de opgebouwde muur heen. Uiteindelijk wisten de mannen van Willem er nog één doelpunt bij te prikken en zo eindigde deze kleine Plassico, net als die bij de senioren, in een overwinning.

De vrolijke supporter