JO19-2 wint bekerwedstrijd van 1e klasser

Floreant JO19-1

Nieuwkoop JO19-2

5 september 2020 14:30

Vandaag stond de eerste officiele wedstrijd op het programma en wat voor een, uit bij Floreant uitkomend in de eerste klasse. Een niveau hoger dan waar we zelf in gaan spelen komend seizoen. Het werd een spannend duel met een spectaculair slot, maar dat lezen jullie straks wel.

Eerst gaan we even terug naar vorige week. We speelden onze eerste oefenwedstrijd van het seizoen. Alphense Boys JO19-2 kwam op bezoek in Nieuwkoop en speelde ook zijn eerste wedstrijd van het seizoen. De Nieuwkopers waren de eerste 20 minuten de betere in de wedstrijd en kwamen op een 2-0 voorsprong. Dit was volkomen verdiend, maar uit het niets werd het 2-1 en werd het nog even billen knijpen tot de rust. Na rust scoorden we nog twee keer en zo werd deze wedstrijd verdiend gewonnen met 4-1.

Woensdag 2 september speelden we wederom een oefenwedstrijd. Uit bij Altior tegen de 19-2 werd er ruim gewonnen met maar lieft 0-12 en dit had nog wat hoger kunnen zijn als we wat beter met de kansen waren omgegaan. Dan maar verder naar de wedstrijd van zaterdag 5 september. Iedereen keek er naar uit, maar er waren ook zorgen. Roan had last van zijn lies en Thijs van zijn enkel. Hoelang konden ze spelen?

Aangekomen in Boskoop kleden we ons om en gingen ons voorbereiden op de wedstrijd. De opstelling werd doorgenomen en de tactiek besproken. Vervolgens het warmlopen en het positiespel spelen om op te warmen. Alleen was de trainer de hesjes vergeten mee te nemen naar het veld. Ja, ook hij moet nog even wennen, maar de leider ook. Hij had de deur dicht gedaan en de sleutel binnen laten liggen. De trainer kon dus niet bij de hesjes en de spelers dus ook niet bij de oranje wedstrijd shirts. Gelukkig was er een reserve sleutel beschikbaar en kon iedereen zijn oranje wedstrijdtenue aan.

De eerste helft kende een gelijk opgaande strijd. Kansen aan beide kanten met een wat grotere voor de Nieuwkopers. Ook werd er een speler van Floreant uit het veld gestuurd met geel na het neerhalen van bijna doorgebroken speler. Maar de toegekende vrije trap leverde niets op. Ook maakte de scheidsrechter nog even duidelijk in het Engels; "This is Football not tennis", nadat er iemand had geklaagd over het stevige spel van een Floreant speler. Zodoende was de ruststand 0-0.

Net na de rust werd de trainer langs de lijn getrakteerd door een opa en oma op koffie met een gevulde koek. Ze kwamen kijken bij hun kleinzoon en genoten van het vertoonde spel na rust van hem.

In de tweede helft begon Floreant wat feller aan de wedstrijd, maar hier wisten we wel raad mee. Langzaam maar zeker bouwden we aan een overwicht en het wachten was op een doelpunt. Die viel gelukkig in het voordeel van de Nieuwkopers. 0-1. Nu verder gaan waar we mee begonnen waren, lekker voetballen. Toen een kwartier voor tijd de 0-2 werd gemaakt uit een penalty leek de wedstrijd beslist. Floreant ging alles of niets spelen en maakte het de Nieuwkopers erg lastig. Toen uit het niets de 1-2 werd gemaakt waren we het even kwijt. Vervolgens werd er nog een Nieuwkoper met geel weggstuurd en werd het echt spannend. Floreant wist wel raad met het overtal en maakte ook nog de 2-2. Hier had niemand meer op gerekend.

Maar er kwam nog wat blessuretijd en de Nieuwkopers rechtte nog eenmaal de rug. Na een mooie aanval werd er hard op het doel geschoten. De keeper was gepasseerd, maar een speler op de lijn stak zijn hand uit. Rode kaart voor de speler en een penalty voor de oranje hemden. De speler die eerste goal had gescoord uit een penalty nam wederom plaats achter de bal. Het fluitsignaal klonk en de bal werd getrapt, helaas niet ver genoeg na de hoek en de keeper stopte de penalty. Floreant blij en de Nieuwkopers teleurgesteld, maar het was nog niet klaar. Opletten dus! Er volgde door een gelukje nog een corner, maar deze leek over alles en iedereen heen te gaan maar achter de tweede paal lette nog iemand op. Hij bracht de bal wederom voor het doel en van dichtbij werd hij binnen geschoten. 2-3 voor de Nieuwkopers en de scheidsrechter floot gelijk af. Wat een ontknoping van deze wedstrijd was dit.

Mannen gefeliciteerd!

De doelpunten makers van vandaag; Rayen 2x en Quinten.