MO19-1 heeft volgende bekerronde in vizier na zege tegen Altior

Altior MO19-1

5 september 2020 13:00

Rekelhof, H.

Zaterdag stond de tweede wedstrijd van de bekerserie op het programma. Ditmaal een thuiswedstrijd, tegen een elftal wat ons wel redelijk goed ligt. We begonnen sterk aan de wedstrijd, positioneel stond het als een huis en ook aan de bal was er rust.

Mooie combinaties, veel ruimte zoeken en steekballen tussendoor. Altior wist daar geen raad mee en na 12 minuten tikte Tessa de 3-0 al in de touwen. Waar daarvoor Eline al 2x trefzeker was geweest. We bleven nog een paar minuten goed voetballen en mooie uitgespeelde kansen ontstonden nog steeds, maar ontbrak een heel klein beetje scherpte. Dat laatste werd ook steeds minder en hoe dichter bij de rust, hoe onverzorgder en slapper ons spel. We waren het even kwijt, teveel zelf, niet de bal het werk laten doen.. misschien toch beetje vermoeidheid!?

In de rust gaven de trainerts aan dat er meer rust moest zijn, zoek de ruimte, laat de bal het werk doen.. Dat deden de meiden dan ook. Geconcentreerd werd er gestart, net als in de eerste helft. Binnen twee minuten de 4-0 tegen de touwen, wederom Eline die na een mooie pass van Vera de bal heel rustig, maar vol vertrouwen achter de keepster bracht.

Maar ook in de tweede helft werd de concentratie langzaam minder en werd het speelveld een beetje een gatenkaas. Een rommelige situatie achterin werd op dezelfde rommelige manier in ons doel gewerkt. 4-1. Onze gelegenheidskeepster, die niet veel te doen kreeg, maar wat ze moest doen gewoon heel goed deed, was kansloos. Dank je wel Noah Flier!!!

We waren uiteindelijk voetbaltechnisch beter dan onze tegenstander en heel af en toe aanzetten bracht kansen met zich mee. De 5-1 eindstand had veel hoger kunnen uitvallen.

Volgende week spelen we een kraker. De verwachting van de trainerts is dat 2x15 min. goed spel niet voldoende zal zijn. Maar we zijn vol vertrouwen dat we een mooie wedstrijd op de mat gaan leggen tegen ARC.

De trainerts