MO19-1 verslaat Be Fair

Be Fair MO19-1

26 september 2020 15:00

Kranenburg, J.

Na vorige week een onnodig maar terecht verlies, stond vandaag een volgende uitdaging op het programma. Onze tegenstander had vorige week de dubbele cijfers qua doelpunten makkelijk gehaald.

Na een goede trainingsweek, waar de trainertsz de verwachtingen hadden proberen te managen, wordt komende week wel vervolgd ⚽️😎, stonden we met 13 meiden voor aanvang van de wedstrijd. De trainertsz hadden even weinig aan te geven over mogelijke opdrachten, maar blijf in positie en laat de bal het werk doen.

Mooi om te zien was dat de meiden vanaf minuut één scherp waren en durfden te voetballen. Positioneel sterk (als bijna altijd) werd nu vervolgd met lopen zonder bal, coachend elkaar aanspreken, met durf inspelen. Dit resulteerde helaas maar in één doelpunt (wel een hele mooie van Eline) in de eerste helft. En gelukkig maar een paar kansjes voor Be Fair, die of goed werden verdedigd of goed verwerkt door keepster van dienst Lynn.

In de rust de meiden aangegeven NIET mee te gaan in harder spel en praten. Dit kon (bleek later) niet iedereeen maximaal opbrengen. Dit is gewoon niet nodig, die energie kunnen we veel beter gebruiken om nog beter te voetballen. Voetballend kwamen we de tweede helft totaal niet in de problemen en als er al eens een tegenstander door kwam (zelfs buitenspel) weigerde keeper van dienst Dena de bal uit de touwen te halen en stopte dus ook alles!

We kregen veel kansen om de wedstrijd meerdere malen in het slot te gooien. Maar op een of andere manier worden we in kansrijke positie allemaal zenuwachtig of zo... Gelukkig bleef Maury zeer koelbloedig en schoof de 2-0 beheerst in het hoekje.

Meiden vandaag een puike wedstrijd neergezet, waar nog veel meer potentie te zien was!

Trotse Trainertsz