Eerste overwinning voor JO8-3

Aarlanderveen JO8-1

12 september 2020 9:30

Vorige week (ja,ja ik weet het geen “oude koeien uit de sloot halen”, maar wil er toch een klein stukje over vertellen) moesten we tegen Siveo JO9-2, onze eerste wedstrijd. We vonden het spannend, maar onze leiders zeiden dat we lekker moesten gaan voetballen en lol moesten hebben. Nou lol hadden we zeker, al hadden we verloren met 3-7. We hadden wel 3x gescoord tegen een team dat een jaar ouder was! Dat was voor ons al een overwinning. Dat was vorige week... nu naar een week later.

Het is zaterdag 12 september en we mogen dit keer uit spelen bij onze buren SV Aarlanderveen. Voordat we daar heen gingen mochten we eerst nog op de teamfoto om ons super team vast te leggen voor het seizoen 2020/2021. Daarna vertrokken we rustig naar onze buren. Eenmaal aangekomen werden we al opgewacht door onze tegenstander, die stonden ons al toe te zingen. Wij hebben daar geen aandacht aangegeven en gingen naar de kleedkamer om ons klaar te maken voor de wedstrijd en nog even naar de laatste woorden van de leiders te luisteren. Dat ging van bla bla voetballen bla bla bla lol hebben bla bla bla bla winnen bla bla bla niet verliezen bla bla bla… of zoiets. In ieder geval we hadden we er weer zin in dus daar gingen we. Warming-up, ff een balletje overspelen en we zijn er klaar voor.

Ffffftttt klonk het fluitsignaal en we zijn begonnen. Al snel stonden we voor met 0-1, die gemaakt werd Stijn Geurs (dat voelt echt goed!! Voor staan) We gingen door en voor we het wisten werd het 0-2 (wauw!, we voelden dat dit weleens onze wedstrijd kon gaan worden). Onze tegenstander liet het er niet bij zitten en daar viel de 1-2. 'Geeft niet', zeiden de leiders, 'we gaan gewoon lekker verder'. Maar daar kwam de 1-3 door Jesse v/d Vaart (Hij had het zelf ook niet verwacht), maar het was echt zijn voet die de bal aanraakte en scoorde!! Wauw wat was die jongen blij!!

RUST….. naar de kleedkamer, drinken, luisteren naar de leiders bla bla bla niet belangrijk wat de leiders zeiden, want we stonden met 1-3 voor!!!

Terug op het veld, tweede helft, we waren er weer klaar voor! Dat was de tegenstander ook! Ze kwamen terug met een 2-3 en wij maakten er al gauw 2-4 van. Spannend was het zeker, want gelijk kwam daar de 3-4. Het zal toch niet dat we onze voorsprong weg gaan geven. Nee natuurlijk niet!! Hoppa, de 3-5 door Stijn Geurs, wat zijn we blij met deze jongen! Deze teammaat kan scooren joh! Nadat de tegenstander de 4-5 maakte liet Stijn het er niet bij zitten en maakte de 4-6 en de 4-7. En dat was ook de eindstand. 4-7!! Wauw wat een overwinning, we hebben gewonnen, onze eerste wedstrijd gewonnen!! We voelden ons kampioenen, we konden de hele wereld aan! We liepen terug naar de kleedkamer, want daar stond ons een warm jacuzzi bad vol schuim en (kinder) champagne te wachten... Nou ja, niet echt, maar in ons gedachten wel haha.

We vonden dit super en bedankt dat we ons eerste overwinningsverhaal uit onze voetbalcarrière aan jullie mochten vertellen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Groetjes van de JO8-3