De derby van de JO8-3 tegen NSV '46

NSV'46 JO8-1JM

19 september 2020 11:00

Koeleman, L.

Het is zaterdag 19 september en het is prachtig zonnig weer. Wij de JO8-3 mogen vandaag spelen tegen NSV’46 JO8-1G. En toen we dat zeiden hoorden we gelijk: 'Oh spannend een derby!' Een derby??? Wat is een derby? Is dat een automerk, een dier, iets om te drinken, een nieuw snoepje of misschien is het wel een pokémon???…… geen idee. Maar we dwalen af. Terug naar de wedstrijd.

We waren ons aan het voorbereiden voor deze wedstrijd, want onze leiders vertelde ons dat NSV’46 best goed is. En ook deze keer moesten we weer lekker voetballen, plezier hebben en dat we dit als team samen doen. Daar staan we klaar op het veld te wachten op de scheidsrechter,… Oh daar komt hij. Spannend want dat betekent dat de wedstrijd gaat beginnen. We staan er allemaal klaar voor en fffllllllttttttt daar gaan we. En al gauw scoort Finn (onze invaller) onze 1-0. Hoppa! Die is alvast binnen. We kregen alweer de gedachten van de jacuzzi met schuim en (kinder) champagne, hahaha. Maar NSV’46 scoorde al snel de 1-1. Maakt niet uit we konden nog alle kanten op. Hup en weer door. Dat vond de tegenstander ook. Balen….. daar kwam de 1-2. En we gaan de rust in. Even bijkomen en power in drinken.

De tweede helft zijn we er weer klaar voor. We hadden uitgerekend dat als we er nog twee scoren, we weer voor zouden staan. Nou dat gebeurde best snel, want voor dat we het wisten, en volgens ons had de scheidsrechter nog niet eens gefloten hahaha, (dat had hij natuurlijk wel ;) ) staat het 2-2. Ook weer door onze invaller Finn. Daar werden we blij van! We waren wel aan elkaar gewaagd. Wij voetballen goed maar zij ook. En door lang heen en weer te spelen, wisten we de 3-2 te scoren! Yes!!!…. We staan voor en de wedstrijd is bijna afgelopen. Dus deze wedstrijd hebben we ook in onze zak… Of toch niet?! NSV’46 ging daar niet mee akkoord en scoorde net voor het fluitsignaal de 3-3… dat was enorm balen zeg…. Maar ho wacht even... de wedstrijd is afgelopen en we hebben er allebei drie gescoord… wie heeft er nou gewonnen??? Ons werd verteld dat we allebei hadden gewonnen omdat het gelijk stond. We waren dus allebei even goed!! Ja dat kan ook.

Oh ja, even terug te komen op dat derby verhaaltje, we weten nu wat een derby is. Dat is een super de puper spannende wedstrijd tussen twee super goede voetbalclubs die vlak bij elkaar wonen.

Weer wat geleerd.

Bedankt weer en tot de volgende keer

Groetjes van de JO8-3