Nieuwkoop JO11-1 eerste in de poule

Alphia JO11-1

Nieuwkoop JO11-1

3 oktober 2020 13:00

In deze bizarre week waar de kantines dicht moeten blijven en onze fanatieke supporters aanhang thuis op het bankje moeten blijven afwachtend op de appjes in de groepsapp, reisden wij af naar Alphen aan de Rijn. De laatste wedstrijd van deze poule moest gewonnen worden om eerste te worden. Eerst zelf maar eens zien te winnen van Alphia JO11-1.

Dat leek niet heel makkelijk te gaan worden, want we kwamen op 1-0 achterstand. Het zal toch niet hetzelfde gaan als vorige week? Nee, de mannen en dame van Nieuwkoop pakten het gelijk goed op. Even een schepje er boven op. Lekker de duels ingaan en dan bal rond laten gaan. Dit zag je gelijk terug in het spel. Ook de "platvissen" wisten het net te vinden. Sterker nog, de ruststand was 1-4. Ondertussen was het bekend dat de concurrentie wel gewonnen had, maar niet heel veel had gescoord. Daardoor was winnen genoeg en zou het niet op doelsaldo aankomen.

In de rust hebben we dat ook maar verteld. Gewoon lekker door voetballen. Doelpunten waren minder belangrijk geworden. Als we de punten maar binnen wisten te halen. Geen risico nemen en de bal lekker het werk laten doen. De hele tweede helft hebben we de bal dan ook lekker laten gaan. We hebben de wedstrijd lekker uitgevoetbald en met een eindstand van 2-9 wisten we het zeker. Eerste van de poule!!! Wat zijn we trots op dit team. Nadrukkelijk op het team. We willen werken voor elkaar en gaan voor elkaar door het vuur.

Het is zo mooi om te zien hoe Daan, Marouan, Bilal, Nout, Jeroen en Dilan de stap hebben gemaakt van de 10-1 naar de 11-1. Maar wat denk je van Femke, Sebastiaan en Tijmen die van de 10-2 de stap hebben gemaakt naar de 11-1. En dan natuurlijk nog Yassin die een transfer maakte van Nicolaas Boys naar Nieuwkoop. Kortom een hele nieuwe koppel spelers maar wel één team!!!

Nu even een paar weken geen competitie en dan weer fris aan de gang in de nieuwe poule.

Tot de volgende keer!