Doelpuntrijke wedstrijd levert winst op voor JO19-2

Alphia JO19-1

Nieuwkoop JO19-2

19 september 2020 12:00

De trainer / coach moest vandaag werken. Een vervanger vinden viel eerst niet mee maar uiteindelijk werd deze toch gevonden. Via de app werd de trainer op de hoogte gehouden van het scoreverloop en tijdens de wedstrijd werd er zelfs even gebeld. Live werd er per telefoon verslag gedaan en dit is toch wel een mooie beleving. Na afloop kwam er zelfs een bericht van de mannen; we hebben ook een wedstrijdverslag gemaakt!

Het is klokslag 12 uur en het fluitsignaal klinkt op het Sportpark de Bijlen. De tribunes zitten bom en bom vol, maar natuurlijk wel op 1,5 meter. De nieuw aangestelde staf Aart, Patrick en de familie Van den Heuvel zijn van de partij. De mannen waren scherp. Al In minuut twee is het Rayen die er 1-0 van maakt na een mooie aanval over drie schijven en met een doffe knal de bal van randje zestien onderkant lat schiet. Een paar minuten later krijgt diezelfde dodelijke spits een 'plakkie kaas' omdat hij voor de bal ging staan. Na een lange haal van achteruit is het de linksbuiten van Alphia die de bal op miraculeuze wijze meeneemt en hem met een droge schuiver achter de goalie Ruben schuift, die kan gaan vissen. 1-1.

Een paar tellen later is het Sami die Jimmy wegstuurt. De bal wordt getoucheerd door een centrale verdediger waardoor Jimmy alleen op de doelverdediger afgaat. Hij blijft koeltjes en de doelverdediger wordt makkelijk geklopt. 1-2. Wederom een peer naar voren van de zijde van Alphia dat over alles en iedereen heen lijkt te gaan. Maar deze wordt terug het soepie ingekopt en vervolgens door de kleinste man van de Alphense kant goed binnengelopen met het voorhoofd. 2-2. De oranjehemden krijgen het lastig. Er is gebrek aan rust en Alphia krijgt de overhand. Nieuwkoop krijgt het lastig en kijkt tegen 3-2 achterstand door een voorzet aan de zijde van Alphia die binnengekopt kan worden door de vogelvrije linksbuiten. De eerste wissel is een feit en Ruben komt erin voor de razendsnelle Andrews. Vlak na de wissel is het Rayen die hem snoeihard binnenschiet met het verkeerde been, wat niet te zien was, na een mooie pass van Jimmy. 3-3. Wederom een wissel. Na een indirecte vrije trap werd de bal van de lijn gehaald door ons aller Jochem die de bal snoeihard op zijn hoofd geschoten kreeg en geblesseerd het veld moest ruimen. De kersverse rechtsback Richard stond nog koud in het veld en het rustsignaal klonk.

De tweede helft begint met een stand van 3-3. De popcorn is gepakt en het belooft een mooi affiche te worden om je vingers bij af te likken. We zijn nog geen vijf minuten onderweg en de tegenstander krijgt na een kleine overtreding een verhitte discussie met de scheidsrechter, die hier goed handelt door de speler er vanaf te sturen met een 'plakkie salami'. Alphia moet met 10 man verder en deze man-meer-situatie wordt goed benut. Rayen maakt vrijwel meteen zijn derde van de wedstrijd en zo staat er 3-4 op het scorebord met nog een 40 minuten te spelen.

Je zou denken dat het nu kaasje is. Dat is het ook. Rayen loopt op de keeper af met Jimmy naast hem. Deze twee spelen dit koelbloedig uit en zo maakt Jimmy er 3-5 van. Even later staat er alweer 3-6 op het scorebord en de doelpuntenmaker was wederom Jimmy, nota bene met zijn rechterbeen. 3-6. Alphia heeft het lastig met tien man, maar komen er toch een keer uit en dat met de voorzet op de linksbuiten die hem met een hakje binnenwerkt. 4-6. Even later maakt een middenvelder van Alphia een overtreding op Justin dat een gele kaart opleverde en Alphia stond nu met negen man tegen elf van de oranjehemden. Nieuwkoop weet dat goed te benutten. De opstomende rechtsback Richard zet drie man in de zestien te kijk en speelt hem daarna af op onze dodelijke spits. 4-7. Na een hele zooi kansen wordt het uiteindelijk 4-8 door de razendsnelle Andrews, die hem goed binnen schiet met een droge schuiver. Het fluitsignaal klinkt en Nieuwkoop keert terug met de eerste drie punten van de competitie in de tas.

Een trotse aanvoerder!

Doelpuntenmakers: Rayen 4x, Jimmy 3x en Andrews 1x