MO17-1 wint nipt van EMM '21

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag waren de meiden vroeg op de club, want er werd voor de wedstrijd eerst een teamfoto gemaakt. Daarna maakten de meiden zich klaar voor de wedstrijd tegen EMM'21. Een nieuwe club die gevormd is door DOSR, Alkmania en WVC uit Roelofarendsveen.

Een groot deel van het team konden we al. We waren hun al vaker tegen gekomen en het leverde altijd een pittige strijd op en zo ook vandaag.
In de eerste helft werd er hard gespeeld en kregen we wel kansen, maar maakten het niet af en ook EMM lukte het niet om te scoren. Dus gingen we met 0-0 de rust in.

De meiden een goede peptalk gegeven. En we gingen er vol tegenaan, wat ook veel energie vergde van de meiden, maar om elke bal werd gevochten. Mede door een steengoed verdedigend blok van ons team kwam de tegenstander er maar mondjes maat doorheen. Diep in de tweede helft krijgt Noah een mooie bal vanuit het middenveld en met een mooie actie buitenom geeft ze een mooie assist op Meike, die de 1-0 binnen schiet.

EMM maakt nog wel aanstalten voor de gelijkmaker en kreeg nog twee vrije trappen op de rand van de 16 meter, maar kwam niet tot scoren. Dus met een nipte 1-0 overwinning houden we de punten in Nieuwkoop. Niet de mooiste wedstrijd, maar zeker een verdiende en op vechtlust behaalde overwinning. Trots op de meiden. Op naar Lisse volgende week.