Eerste wedstrijd Nieuwkoop 4 eindigt in gelijkspel

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Zaterdag stond de eerste wedstrijd voor het nieuwe senioren team op het programma en wel een echte bekerwedstrijd tegen TAVV 4.

Maar voor het zover was is er heel wat gebeurd. Er werden vele oefenpotjes gespeeld eind vorig seizoen om te wennen aan het senioren voetbal.

Er waren wat spelers die in de oefenwedstrijd mee speelden maar uiteindelijk toch stopten met voetballen. Studeren of toch geen zin om elke week te trainen luidde het antwoord.

Uiteindelijk hebben we een leuke club van 14 mannen over gehouden in de leeftijd van 18 - 19 jaar die het moeten doen in het veld, maar ook onze vaste steun en toeverlaat Aart is ook weer van de partij om het nodige te doen rond de wedstrijden.

Om 14.30 uur klonk het fluitsignaal van de scheidsrechter die op vrijdag avond om 22.30 uur werd vastgelegd voor deze wedstrijd. Henny bedankt !! Er ontstond een leuke wedstrijd op een mooie grasmat in een stralend zonnetje. Het spel golfde op en neer en kansen waren er voor beide doelen.

Aan twee kanten stond een keeper die niet van plan was een bal uit het net te halen. Met fraaie reddingen pakten ze de ballen uit het doel. Helaas was het de Nieuwkoopse keeper die als eerste moest vissen. Na een verkeerde inschatting van een Nieuwkoopse verdediger kwam de bal bij een TAVV speler voor zijn voeten. Een korte sprint naar het doel volgde en beheerst rondde hij af.

Zo stond het 0-1 in de 38e minuut. Gelukkig bleven de Nieuwkopers gewoon voetballen na deze teleurstelling en gingen ze op jacht naar de gelijk maker. Een aantal minuten later kreeg Nieuwkoop een corner aan de linkerzijde van het veld. Deze werd in een keer voor het doel getrapt en fraai binnen gekopt bij de eerste paal.  De kopbal kwam alleen van een speler van TAVV die dus zijn eigen doelman verschalkte. Mario van Zaal bedankt! 1-1.

Direct na de aftrap na de 1-1 kwam Nieuwkoop goed weg. Een speler van TAVV nam de bal in een keer op de voet en knalde de bal vanaf de middenlijn richting het Nieuwkoopse doel. De bal ging over de keeper heen maar gelukkig verdween de bal naast het doel. Zodoende was de ruststand 1-1.

In de tweede helft gingen de Nieuwkopers wat beter voetballen. Er ontstonden wat kansen maar het vizier stond nog niet op scherp.

Maar na een uur voetballen konden de Nieuwkopers juichen. Na een lange bal van achteruit werd een Nieuwkoopse spits weggestuurd richting doel. Hij liet de bal een keer stuiteren en keek waar de keeper stond en bedacht zich toen geen moment. Van 30 meter haalde hij uit en met een boog verdween de bal over de TAVV doelman zo het doel in. Wat een doelpunt was dit! Is het mooiste doelpunt van het prille seizoen dan al gemaakt ? Dat gaan we in de rest van het seizoen bekijken.

De wedstrijd ging weer verder en na een duel bleef een Nieuwkoper op het veld liggen.  Het bloed liep over het gezicht en dit zag er niet best uit. De wenkbrauw was gescheurd dus dit betekende einde wedstrijd voor deze speler. De wond is later in het Ziekenhuis gedicht met wat lijm na eerst verzorgd te zijn op de club door de fysio van het eerste elftal.

Bedankt hiervoor.

In de laatste minuten werden de Nieuwkopers vast gezet op eigen helft. Ze kregen de bal niet meer weg. Toen er ook nog een Nieuwkoper onder de bal door ging ontstond er ruimte voor een voorzet. Deze werd gegeven en een speler van TAVV wist hier wel raad mee en schoot de 2-2 binnen.

Dit was uiteindelijk ook de eindstand.

Al met al een mooie en leerzame wedstrijd voor het hele team en ook nog een punt.

De doelpuntenmaker van vandaag; Kaj