Nieuwkoop JO13-2 verliest punten na nieuwe ervaring

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd sv Nieuwkoop 13-2 tegen avv Alphen JO13-2 op het programma. Hoe zouden de talenten de week zijn doorgekomen na die gemakkelijke overwinning van vorige week. Als ze maar niet te makkelijk gaan denken dacht de begeleiding. En dan ook nog eens extra vroeg uit bed. De aanvang van de wedstrijd was dan wel gewoon om 8:30 uur wat we gewend zijn, maar we mochten eerst nog even op de team foto. Natuurlijk wil iedereen daar zichzelf van zijn of haar mooiste kant laten zien, dus we zijn benieuwd naar het eindresultaat zo s ’morgens vroeg.

Dan de wedstrijd. Het was een spannend potje, maar de oranjehemden begonnen niet scherp genoeg. Was het makkelijk denken of was het de foto? We gaan er nooit achter komen. Halverwege de eerste helft werden we zeker beter. Gelukkig hadden we de stand in de mindere begin fase op 0-0 weten te houden. Zoals gezegd ging het later in de eerste helft beter, we kregen zelf ook wat meer kansen maar wisten deze niet te benutten.
In de rust werd nog even een praatje gehouden, wat deden we goed en wat was er minder en konden we anders doen. Ons positiespel was echt wel beter dan dat van hun. Alleen deze mannen waren iets ouder en groter als ons, het was dus de bedoeling dat we uit de duels bleven en de bal het werk lieten doen.

We gingen de tweede helft dan ook weer goed van start. Lekker de bal laten gaan en we konden weer kansen creëren. Ook Alphen kreeg kansen. De trainer had gezegd dat de verdedigers er kort op moesten zitten, want ze mochten niet schieten op doel. In een uiterste poging probeerde één van onze centrale verdedigers dit inderdaad te voorkomen. Dit gebeurde in het strafschopgebied en de scheidsrechter vond dat hij te laat was. We kregen een penalty tegen. Dit is natuurlijk erg balen, maar er was nog wat aan de hand. Onze verdediger bleef liggen en die is helemaal niet kleinzerig. Hij raakte zelf geblesseerd in de actie en in het duel kwam er ook nog een schoen vol met zijn noppen op ze bovenbeen. Het ging echt niet meer en de verdediger, tevens onze aanvoerder, moest per brancard van het veld af. Dit was voor ons team wel even schrikken en een nieuwe ervaring rijker.

De wedstrijd ging verder en de penalty werd genomen. De bal ging keurig in de hoek en onze keeper kon er niet bij. Ondertussen werd het duidelijk dat we een ambulance gingen bellen voor onze speler. Eigenlijk was dit van te grote invloed voor ons. We waren allemaal bezorgd om onze medespeler en er volgde dan ook nog een tweede doelpunt tegen. Het was goed om te zien hoe bezorgd we om onze ploeggenoot waren, we zijn een echt team! Ook dit kan gebeuren en we zijn een ervaring rijker. Laten we hopen dat het niet meer gebeurd en anders weten we de volgende keer dat het echt allemaal wel weer goed komt.

Het gaat alweer wat beter met hem en waarschijnlijk komt hij later deze week al weer trainen. Op naar de uitwedstrijd tegen Woubrugge komende zaterdag.