Zure nederlaag JO15-1 bij EMM '21

2371PP
ROELOFARENDSVEEN
tel. 071-3312957

Na een oefenwedstrijd en een competitievrij weekend stond voor de JO15-1 afgelopen zaterdag dan het eerste competitieduel op het programma. De reis ging naar EMM ’21, waar we het op zouden nemen tegen deze nieuw gevormde club na een fusie van DOSR, WVC en Alkmania. Onze tegenstander verloor vorige week met 5-2 van Koudekerk, waar wij in een oefenduel 3-2 van verloren. Dat bood enig perspectief.

De eerste weken is het vooral erg zoeken. Voor het team, maar ook voor de trainers. Het is een nieuwe groep en dus is het erg wennen aan elkaar en zoeken naar hoe we het beste kunnen spelen. Er zit wel een duidelijke vooruitgang in, maar na drie weken voetballen is het wennen er natuurlijk nog niet uit. Deze zaterdag waren we helaas niet compleet. Milan en Olivier waren er niet bij, maar gelukkig wilden Stan en Tyler uit de JO17-2 met ons meedoen (waarvoor dank!).

De opstelling voor dit duel was als volgt: Thijs Gerritsen; Naud, Stan, Luuk, Justijn; Thijs Gehlen, Tieme, Salah, Floor; Yoren & Daan. Senna en Tyler begonnen op de bank.

Nieuwkoop startte sterk aan het duel op het prachtige grasveld in Roelofarendsveen. Toch was het EMM dat op voorsprong kwam. Na een foutje achterin kon hun spits eenvoudig de 1-0 binnen schuiven. Dat was even slikken voor het team, maar de draad werd snel weer opgepakt. Na twee kansen van Salah was het Yoren die de 1-1 binnen schoot. De JO15-1 was de bovenliggende partij en kreeg ook kansen op de voorsprong. Aan de andere kant hield Thijs ons op de been met een belangrijke redding in een 1 op 1 situatie. Met een ruststand van 1-1 zochten we de kleedkamer op.

In de rust werden een aantal belangrijke punten voor de tweede helft benoemd. Een belangrijke: we kunnen hier vandaag echt winnen, maar heb er vertrouwen in. Dat vertrouwen was er, maar stortte heel snel in elkaar. Want tien minuten na rust stonden we ineens op een 4-1 achterstand. Onnodige fouten en slordigheden deden ons de das om. De koppies gingen hangen en dat gaf EMM de mogelijkheid om uit te lopen naar een 6-1 overwinning.

De wedstrijd was een leerzame, maar ondanks de stand op het scorebord is er absoluut geen man over boord. De komende periode kunnen we aan de slag met de verbeterpunten, maar we moeten vooral ook het positieve van de eerste helft meenemen. Als we dat vaker op de mat kunnen leggen, zit er nog veel in het vat. Volgende week spelen we uit tegen koploper Bernardus. Een mooie nieuwe uitdaging!