Nieuwkoop legt ook Blauw-Zwart over de knie

Nieuwkoop 1

Blauw-Zwart 1

26 maart 2022 14:30

M.G.L. Sinke

Sportpark De Dulen
Ladderhaak 2
2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Nieuwkoop 1 is sinds de jaarwisseling volledig in de winning-mood. Van de vijf wedstrijden werden er vier gewonnen, waardoor de onderste regionen inmiddels ver achter ons liggen. Deze zaterdag stond er een ontmoeting met Blauw-Zwart op het programma, een ploeg die net onder ons staat.

In de Nieuwkoopse opstelling zien we dat Daan Zuijdervliet weer speelde. Joris Verweij stond daardoor op het middenveld. Boy Vork begon op de bank. In de beginfase had Nieuwkoop het moeilijk om onder de druk van Blauw-Zwart te voetballen. De bezoekers zetten de oranjehemden volledig vast op eigen helft. Pas na tien minuten lukte het om een eerste schot richting doel te lossen. Een poging van Sallem Chemlali ging naast. Een aantal minuten later schoot Dirk van den Haak in het zijnet.

Bol van grote kansen stond de eerste helft niet. Het ging redelijk gelijk op. Af en toe probeerde Blauw-Zwart ook tot pogingen te komen, maar verder dan een aantal schoten over het doel van Thomas Boekestein kwamen ze niet. Vlak voor rust werd Nieuwkoop nog twee keer gevaarlijk via Dave Verhage, die twee keer de keeper van Blauw-Zwart redding zag brengen op zijn poging.

Nieuwkoop kwam direct sterk uit de rust en was via Verhage al snel dichtbij een voorsprong. Zijn inzet eindigde op de paal. In de 51ste minuut was het wel raak. Sam Vijfhuizen tikte de bal langs de keeper en tekende daarmee voor de 1-0. Het verzet van Blauw-Zwart leek direct gebroken, want een minuut later was het Verhage die met een hard schot vanaf linkerkant strafschopgebied zorgde voor de 2-0. Daarmee was het feest nog niet voorbij, want in de 59ste minuut maakte Chemlali met een geweldige volley van een meter of 25 de 3-0. Zo werd het duel in het eerste kwartier na rust al beslist.

Verhage bleef op zoek naar doelpunten en raakte in de 64ste minuut de lat. In de fase die volgde ging het gas er iets af bij Nieuwkoop, maar in de laatste tien minuten kwamen er toch nog grote kansen op het vierde doelpunt. Zo stuitte Joris Verweij twee keer op de keeper en schoot Chiel Groenewoud een keer van afstand over. Gescoord werd er niet meer, wat betekent dat de stand van 3-0 ook de eindstand werd. Nieuwkoop blijft daarmee in de lift zitten en krijgt door de vijfde overwinning op rij stiekem ineens de top 5 van de competitie in zicht. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen koploper FC Oudewater.

Opstelling SV Nieuwkoop:
Thomas Boekestein; Rick Pouw, Daan Zuijdervliet, Niels van Rijn, Sem Meertens; Joris Verweij, Dave Verhage, Dirk van den Haak (72' Job Stolk); Thijs van der Zon, Sam Vijfhuizen, Sallem Chemlali (72' Chiel Groenewoud)

Uitslagen 3e klasse A:
Aarlanderveen - TAVV 1-1
Nieuwkoop - Blauw-Zwart 3-0
Be Fair - FC Oudewater 0-2
Gouda - Sporting Leiden 1-1
Alphia - CVC Reeuwijk 2-2
VVSB - Lugdunum 3-0
VVC - Oegstgeest 2-3

Stand 3e klasse A:
1. FC Oudewater 15-40 (37-10)