Nieuwkoop 3 verliest doelpuntrijk duel tegen Alphia

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

Van de week ging er al een bericht in het rond.  Nieuwkoop 3 zoek spelers voor komende zaterdag voor een uitwedstrijd bij Alphia. Er zijn vele mannen geblesseerd in het team dus wat fitte mannen zijn welkom en die werden gevonden bij diverse teams. Ook Nieuwkoop leverde een drietal spelers en dus besloot opa te gaan kijken bij zijn kleinzoons en natuurlijk werd hij vergezeld door een vader en een moeder.

Aangekomen bij het sportveld zagen ze nog net hoe de bal in het nieuwkoopse doel verdween en werd de opmerking gemaakt verdorie 1-0 achter dat is ook jammer. Maar aangekomen bij het veld kwamen ze een oud Nieuwkoop voetballer tegen en hij wist te vertellen dat dit niet de 1-0 was maar de 4-0.... Hoe kan dat nu er zijn pas 25 minuten gespeeld! Ja het ging niet helemaal vanzelf was het antwoord en er lukte niet veel op het veld. Toen na een 35 minuten spelen ook de 5-0 werd gemaakt vreesde men het ergste maar gelukkig werd op slag van rust de 5-1 gemaakt en kon iedereen aan de thee.

De supporters beloten een kopje koffie en thee te gaan drinken in de kantine van Alphen. Deze kantine stond immers dichterbij dan die van Alphia. Er werd even gezellig bij gekletst met de barman en de tijd vloog voorbij. Kom gauw weer naar buiten want ze gaan alweer beginnen klonk het binnen aan de tafel. Eens kijken of het na rust beter gaat.

Na de rust begon het langzaam te draaien voor de Nieuwkopers en al helemaal toen de 5-2 werd gemaakt. Er kwam wat overtuiging in het spel en de werklust was er ook. Met als resultaat dat het zelfs 5-3 werd. Bij Alphia vond men dit wat minder en er werd wat gemopperd over en weer door de spelers. Maar de supporters uit Nieuwkoop geloofden er weer in. Helaas werd het 6-3 uit een buitenspel doelpunt, De grensrechter vlagde wel maar de scheidsrechter nam het signaal niet over. Maar direct werd wel een heel mooi doelpunt gemaakt. Vanaf de middenstip werd de bal in een keer op het doel van Alphia geschoten. De keeper stond op de rand van het 16 meter gebied en zag de bal zo over hem heengaan en stak tegen de touwen vliegen. 6-4 Even later kreeg Nieuwkoop de kans op de aansluitingstreffer. De spits werd vrij gezet voor de keeper en hij bedacht zich geen moment. Snoeihard ramde hij de bal ricting doel maar helaas ging de bal over maar al had hij even de tijd genomen die er was dan had dit de echte omkeer kunnen zijn.

Helaas voor de Nieuwkopers viel het doelpunt aan de andere kant en zo stond het opeens 7-4. Toen het daarna nog 8-4 werd floot de scheidsrechter voor de laatste maal. De supporters werden nog bedankt door de spelers en gingen toen huiswaarts. Een vermakelijke wedstrijd was het geweest maar helaas zonder punten voor Nieuwkoop.