Nieuwkoop 4 onderuit tegen koploper Rohda '76

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag kwam de koploper op bezoek in Nieuwkoop. We mochten spelen op veld 1 om 14.30 uur. Wel moest de scheidsrechter er nog even aan herinnerd worden dat hij om 14.30 uur moest fluiten. Er was in het overleg met hem en de club wat onduidelijk maar hij ging gauw zijn spullen halen en floot een prima wedstrijd.

Voor de wedstrijd werden er nog wat teamfoto's gemaakt. Een in de nieuwe inloop shirts, daarna in de blauwe sweaters, die beide door Vink Bouw zijn gesponsord. Daarna eentje in de oranje shirts welke gesponsord worden door Koeleman Bouw. Dus als er iets gebouwd of verbouwd moet worden weten de spelers van Nieuwkoop 4 wel waar je moet wezen.

Maar nu over na de wedstrijd. Van te voren waren er wel wat spelers die zoiets hadden van: 'Hier gaan we niet van winnen en het zal een zware kluif worden'. Eerst voetballen en daarna kijken we wel. De prijzen worden immers aan het einde uitgereikt. Nieuwkoop begon prima aan de wedstrijd en liet de bal op zijn tijd goed rond gaan. Er werd gespeeld met twee spitsen en we probeerden er snel uit te komen in de omschakeling. Na een kleine 15 minuten spelen werd een een vlijmscherpe counter uitgevoerd en onze spits werd weggestoken de diepte in. een tegen een op de keeper en hij ronde beheerst af. 1-0 en dit was zeker niet onverdiend. Er waren kansen op meer voor rust voor de oranje hemden maar het ontbrak aan het laatste zetje. De klok stond inmiddels op 45 minuten toen er een Nieuwkoper in de fout ging. Hij kreeg de bal aangespeeld met een speler in de rug en raakte de bal volkomen verkeerd. Met als gevolg dat Rohda de bal razend snel naar voren speelde op een vrij staande speler in de 16 meter. Deze rondde direct af en zo stond het 1-1 en dit was ook de ruststand.

In de tweede helft moest het dan maar gebeuren.  De start was geweldig, want na 51 minuten werd de 2-1 gemaakt doordat er ook een Rohda verdediger in de fout ging. Onze spits was alert om de bal op te pikken en langs de keeper te schieten. Het werd nog mooier voor de oranjehemden nadat ze goed doorzetten met een aantal mensen op de verdediging van Rohda en zo de bal veroverde. Een speler van Nieuwkoop zag zijn kans en ramde de bal van zeker 20 meter via de onderkant van de lat in het doel. 3-1 en hier was niets op aan te merken. Er werd gespeeld als team en keihard gewerkt door iedereen. Helaas was het een minuut later alweer 3-2. Met wat hulp van de paal en een oranje verdediger kwam een Rohda speler in bal bezit en die kon de bal zo binnen schieten.

Daarna golfde het spel wat heen en weer en waren er kansen aan beide kanten maar het was Rohda dat langzaam bouwde aan een overwicht. Zo werd in de 66 minuut de 3-3 gemaakt en dat was zuur voor de oranje hemden. Kom op mannen nu wij weer klonk het vanaf de zijkant en de oranjehemden rechten de rug. Vervelend werd het nadat Rohda 3-4 maakte met een schot van grote afstand. Het zal toch niet weer gebeuren, goed meedoen en aan het eind met lege handen staan. Met de klok op 85 minuten werd de 3-5 gemaakt en dat was het sein voor alles of niets. Het werd zelfs nog 3-6 en dus stonden we wederom met lege handen.

Na afloop kregen vele spelers een compliment van de tegenstander. Goed gespeeld en ik snap niet dat jullie niet meer punten hebben. Ook de trainer kreeg een compliment; sportief gecoacht en rustig langs de zijlijn. Je kan trots zijn op dit team, het is een enthousiaste groep. Hier moeten we het dan maar mee doen vandaag. Volgende week nog een wedstrijd en dan is het winterstop.

De doelpunten makers van vandaag; Kaj, Jimmy en Mike.