Nipte nederlaag Nieuwkoop 4 bij Kamerik

3471EJ
KAMERIK
tel. 0348-401906

Vandaag de laatste wedstrijd voor de winterstop. Uit naar Kamerik waar we moesten aantreden tegen het tweede elftal op veld 1. In een lekker winterzonnetje werd er afgetrapt om 11.45 uur. Leider Aart had zijn mannen verteld dat hij toch bij Nieuwkoop bleef volgend seizoen. Vele buur verenigingen wilden hem binnen halen volgens eigen zeggen, maar ja hij kan niet zonder zijn jongens.

De wedstrijd begon en de Nieuwkopers waren onrustig aan de bal en Kamerik probeerde met wat geduld de aanval te zoeken. Dit lukte een aantal keer goed omdat er veel werd bewogen zonder bal en ook omdat met beschikte over een paar rappe mannen voorin. Na 13 minuten was het Kamerik dat de 1-0 maakte en eerlijk is eerlijk het was zeker verdiend. De Nieuwkopers kregen ook wel een paar kleine kansjes maar het ontbrak aan wat geluk en de de beslissende eind pass. Toen Kamerik in de 32e minuut de 2-0 maakte gingen de koppen even hangen. Gelukkig werd de schade niet groter en bleef deze stand staan tot de rust.

In de rust werd besloten anders te gaan voetballen en de tactiek wat aan te passen. De mannen stapte vol vertrouwen het veld weer op en gingen strijden voor elke meter gras. Er ontstond een mooi voetbal gevecht waarin de Nieuwkopers na 60 minuten hun strijdlust beloond zagen. De spits werd een tegen een op de keeper gezet en hij faalde niet. Beheerst ronde hij af en zette de tussenstand op 2-1. Het spel werd nog steviger van twee kanten maar wel eerlijk. De scheidsrechter had op zijn tijd de handen vol maar floot een prima wedstrijd.

Er waren kansen op 2-2 maar ook op 3-1. Kamerik brak er een paar keer gevaarlijk uit en bij een van de aanvallen was er een nieuwkoper die stevig aan de noodrem trok. Hij was te laat bij de bal en haalde de tegenstander stevig onderuit. Penalty oordeelde de scheidsrechter. Maar de grensrechter en wat spelers van Nieuwkoop gingen verhaal halen bij de scheidsrechter. Ze namen hem mee naar de plek waar het was gebeurd en toen bleek aan de sporen op het veld dat het duidelijk erbuiten was. pffff klonk het vanaf de zijkant en er werd een vrije trap genomen. Dit leverde niets op voor Kamerik. Nog geen twee minuten later opnieuw een uitbraak van Kamerik.

Aan de linker kant van de 16 meter kreeg een speler alle gelegenheid om de bal richting doel te krullen. Gelukkig kan onze keeper prima vliegen en met een fraaie redding hield hij de bal uit het doel. Een stevig applaus vanaf de zijkant volgde. Nog 5 minuten te gaan en nu werd het alles of niets. De spits kreeg een mooie kans maar via het been van een speler van Kamerik verdween de bal over de achterlijn.  De volgende kans volgde snel daarna. Wederom zat er een speler van Kamerik tussen maar nu met de punt van een voetbalschoen.

De bal wilde er maar niet in en zo ging deze wedstrijd ook verloren met 1 doelpunt verschil. Daarna douchen en naar Nieuwkoop omdat de trainer trakteerde op een drankje en een teamhap.  Dit smaakte wel bij iedereen ondanks de nederlaag.

Nu genieten van de winterstop en in januari pakken we de draad weer op en gaan we op zoek naar de driepunters !