Nieuwkoop 4 nipt onderuit tegen Bodegraven

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag weer een thuiswedstrijd voor de mannen van Nieuwkoop 4. Om 14.30 uur werd er afgetrapt op veld 3. Daar waar er vorig week veel publiek was mocht er door alle regels vandaag niemand bij zijn. Natuurlijk zijn er altijd mensen die komen kijken. Zo ook vandaag en die namen plek achter het hek.

De start was duidelijk voor de oranjehemden. Al binnen een paar minuten werd er een speler vrij gezet voor de keeper. Met een boogje probeerde hij de bal over de keeper te tikken, maar het was net niet genoeg. De keeper kon redding brengen met de vingertopper en tikte de bal over de lat.
Vervolgens was het Bodegraven dat brutaal de leiding nam in de 20ste minuut, nadat er eerst al een goal was afgekeurd voor de gastheren na buitenspel.

Maar na ruim een half uur spelen trokken de oranjehemden de stand weer gelijk en gezien het veldspel was dit ook wel terecht. Helaas duurde het niet lang en een aantal minuten later wist Bodegraven opnieuw op voorsprong te komen. De bal werd vanaf rechts hard de zestien meter in geschoten en van dichtbij werd de 1-2 gemaakt. De Nieuwkopers rechten opnieuw de rug en probeerden voor de rust de stand weer gelijk te trekken. De kans daarop kwam er zeker toen de bal in de diepte werd gestuurd en de spits alleen richting doel kon. Aan de rechterkant liep nog een Nieuwkoper mee, maar helaas kreeg hij de bal niet omdat de bal niet goed werd geraakt. Zodoende keken de oranje hemden tegen een achterstand aan na 45 minuten en dat was zeker niet terecht.

In de tweede helft ging men op zoek naar de gelijkmaker maar het spel was wat onrustig en kansen werden er niet echt gecreëerd. Het spel werd wat steviger en de scheidsrechter moest inmiddels ook een paar keer handelend optreden. De westrijd belandde inmiddels in de 75e minuut en de Bodegravenaren kregen een corner. De bal werd in de 16 meter gebracht en viel pardoes voor een been van een speler. Deze bedacht zich geen moment en knalde de bal in de hoek. 1-3

Dan maar alles of niets en kijken of het nog wil lukken. Er was nog een tien minuten te spelen toen de wedstrijd ontplofte. Na een een overtreding van Bodegraven werd er een gele kaart getrokken en in het daarop volgende opstootje nog een. De scheidsrechter hield het hoofd koel en praatte met beide aanvoerders. De spelers van Bodegraven kregen wat bedenktijd van de scheidsrechter en besloten de laatste tien minuten met 9 man af te maken. Kon het dan nog?  De 2-3 werd gemaakt en er waren nog vier minuten te spelen. De bal werd snel op de middenstip neergelegd zodat we weer verder konden.

Helaas duurde het tekort voor de oranjehemden en zo gingen de punten naar Bodegraven. De doelpuntenmakers van vandaag; Kaj en Robin.