MO17-1 legt ook ARC over de knie

2406LG
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-472770

Vanmorgen in een heerlijk zonnig Alphen trapten de meiden om 10.15 uur af tegen ARC. We dachten dat het een pittige wedstrijd zou worden.

Dus de meiden stonden op scherp en gingen meteen druk zetten, wat er voor zorgde dat ARC terug gedrongen werd op hun eigen helft. En door de druk die de meiden zetten stond binnen drie minuten de 0-1 al op het bord en twee minuten later maakte Ashani haar tweede van de dag.

Het ging te gemakkelijk waardoor de meiden iets minder nauwkeurig werden en kleine foutjes maakten door ballen die niet aankwamen. Maar langs onze verdediging kwam ARC bijna niet, dat stond weer als een huis en als ze er door heen kwamen hadden ze de volgende uitdaging en die heet Britt, die niet veel te doen had, maar als ze het moest doen dan deed ze het perfect.

Na weer een strake corner van Lesley stond Nina op de juiste plek en mocht de 0-3 op haar naam zetten. Ook nu vonden de meiden het niet genoeg en zette nog een tandje bij. Ashani maakte haar hattrick. 0-4. Op slag van rust schoot Julia de 0-5 via de binnenkant paal binnen, wat ook de ruststand was.

Na de rust had ARC wel wat aangepast. Ze gingen vol op de verdediging spelen en hoopten op een counter. Daar moesten wij even aan wennen, maar daar wisten de meiden goed mee om te gaan, want Ashani was op dreef en scoorde ook de 0-6. Meike vond ook wel dat ze mocht scoren en deed dat ook na een mooie assist van Chiara. Meike liep alleen op de keepster af en maakte de 0-7. Ashani maakte haar feestje compleet door haar vijfde ook binnen te schieten. 0-8.

ARC bleef door spelen en gaf niet op. Na een mooi schot, die Britt goed keerde met een mooie duik, kon ze helaas de rebound niet keren en stond er 1-8 op het scorebord, wat ook de eindstand werd.

Het was een rommelige wedstrijd in het begin van de meiden en ze wisten zich goed te herstellen. Een verdiende overwinning van de meiden en de punten weer mee naar Nieuwkoop.