Doelpuntrijk gelijkspel MO17-1 tegen Alphense Boys

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492774

Zaterdagmiddag stond de wedstrijd tegen de Alphense Girls op het programma. Die er op gebrand waren om punten af te snoepen van de koploper.

Alphen begon erg sterk en met veel druk op onze meiden. Binnen drie minuten kreeg we een vrije trap tegen waar de Alphense Girls heel scherp stonden en net iets sneller reageerden dan onze meiden en daar was de 1-0. Die druk zetten ze even door en wij waren eigenlijk nog een soort van overdonderd en de 2-0 volgde helaas best snel.

Maar onze meiden pepten elkaar weer op en zette elkaar op scherp en we begonnen weer ons eigen spel te spelen. Ashani maakte de aansluitingstreffer. 2-1 en we waren er weer. Het spel ging over en weer en het werd een leuke wedstrijd. Tot Alphen weer een vrije trap kreeg die goed bleek te gaan, maar door een foutje de bal er leterlijk in rolde 3-1. In de rust de meiden verteld dat we goed stonden en dat hun twee kadootjes gehad hebben en dat de tweede helft voor ons zal zijn.

Dat gebeurde ook, want in de eerste minuut van de tweede helft kregen we een corner en Chiara kreeg de afvallende bal op haar schoen en met een mooie lob landde de bal achter de keepster in het net. 3-2. Lekker begin van de tweede helft. Wij gingen wat hoger spelen en de Alphense Girls hadden daar geen antwoord op en de kansen kwamen steeds meer. Even later zorgde Meike na een mooie steekbal van Jaimy dan ook voor de 3-3 en we gingen door.

Julia kreeg de bal mee op links en ging richting de achterlijn en wist de bal voor te krijgen. Meike stond goed en schoot ook de 3-4 op haar naam. De kansen bleven komen. Meike komt na een mooie beweging alleen de 16 in en wordt van achter aangetikt. Maar volgens de scheids was het niks dus opstaan en doorgaan. Alphense Girls kwam er nog wel een paar keer gevaarlijk uit en daar had onze verdediging steeds een goed antwoord op.

Met nog drie minuten te spelen komt een speelster bij onze rand 16 in duel met Chiara en Amber die perfect de bal speelde, maar de Alphense Girl gaat heel slim liggen en sleept er een penalty uit en daar is de 4-4. Eigenlijk gelijk na de aftrap wordt er afgefloten en is daar de 4-4 als eindstand. Het was een pittige wedstrijd met mooie duels en of elke beslissing terecht was laten we in het midden.

Onze meiden zijn nog steeds ongslagen en behouden nog steeds de nr 1 positie. Met nog twee wedstrijden te gaan. Trots op de meiden dat ze vandaag de achterstand hebben weten om te buigen naar een voorsprong. Op naar volgende week thuis tegen RVC'33.