Nieuwkoop 4 verslaat Siveo '60

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag stond er een zware thuiswedstrijd op het programma. Tegen het 4de van Siveo waar uit met 4-1 van werd verloren. We hadden toen weinig in te brengen tegen een goed spelende tegenstander. Iedereen verwachte vandaag wederom een zware strijd en met alle geblesseerden die er zijn en een tweetal corona gevallen binnen het team bracht het 6de elftal de oplossing. Hun wedstrijd ging niet door maar er waren wel drie spelers die graag mee wilden toen klonk het op woensdag na de training. Ook leider Aart was weer van de partij evenals de vele toeschouwers op het zonnige veld 4. Op het laatste moment was er nog een wissel van scheidsrechter maar hierdoor lieten we ons niet uit het veld slaan. Hij floot overigens een prima wedstrijd en bracht zelfs een supporter mee of kwam ze toch naar de eigen zoon kijken. Leider Aart vroeg er nog naar maar kreeg geen duidelijk antwoord op deze vraag...

Om 14.30 uur begon de wedstrijd en wederom was het Nieuwkoop dat onder druk werd gezet door de tegenstander. Maar net als vorige week lieten we ons niet gek maken en zochten gewoon een paar keer de lange bal en zoals altijd valt hij wel een keer goed. Ook nu en dit betekende gelijk de 1-0 binnen 10 minuten en dat is wel prettig.

Vervolgens kreeg de tegenstander ook wel wat kansen maar onze inval keeper keepte vandaag een prima partij. Natuurlijk had hij wel een keer geluk toen de bal op de lat kwam buiten zijn bereik maar geluk dwing je af.  In de omschakeling bleef Nieuwkoop gevaarlijk. Er kwamen prima kansen om voor rust de score op te voeren maar het wilde niet lukken. Zelfs een tegen een niet op de keeper en ja dan weet je dat het moeilijk wordt. Mooi voor de Nieuwkopers was het dat ze de 1-0 voorsprong vast konden houden tot de rust.

In de tweede helft starte Siveo fel en met veel druk vooruit. Dit betekende dat er ook wat ruimte werd weggeven achter de verdedigers. Hier moesten we dan maar van zien te profiteren met onze snelheid voorin. En die kansen kwamen er maar het vizier stond nog niet geheel op scherp. In de 60e minuut floot de scheidsrechter voor een penalty na een overtreding op onze aanvaller binnen de 16 meter. Siveo protesteerde en de Nieuwkopers zochten iemand die de penalty wilde nemen. Die werd gevonden maar om de bal op een fatsoenlijk stukje gras neer te leggen op 11 meter van het doel viel niet mee maar ook de harde wind hielp niet mee. Alle supporters hielden hun adem in toen het fluitsignaal klonk en de aanloop werd genomen. De bal werd geschoten richting de hoek waar de keeper heen dook. Hij wist de bal te stoppen en zodoende bleef het spannend. Helemaal toen de Nieuwkopers een bal niet in het nagenoeg lege doel kregen.

Siveo begon er weer in te geloven en de Nieuwkopers kregen het zwaar maar uit een rake counter werd gelukkig de 2-0 gemaakt in de 65e minuut. Zal dit dan de rust geven die nodig is ?  Nieuwkoop probeerde wat meer de bal in de ploeg te houden en soms lukte dit maar Siveo kreeg kansjes en uit het niets werd in de 73e minuut de 2-1 gemaakt. Een schot van buiten de 16 meter viel zo in het doel en dit zorgde voor wat gespannen blikken aan de zijlijn. Het zal toch zeker niet gebeuren dat de punten worden weggeven. In de 86e minuut een vervelend moment voor de Nieuwkopers. De keeper bleef liggen na een duel om de bal en de verzorger moest in het veld komen. Kon hij verder of niet? Na een paar minuten gaf hij aan dat het wel weer ging en uiteindelijk maakte hij de 90 minuten vol. Het werden een paar spannende minuten maar de trainer gaf zijn spelers tijdens het verzorgen van de keeper de boodschap om maar een paar keer de lange bal te spelen om zo wat tijd te winnen. Bij de eerste de beste lange bal na zijn boodschap wisten de Nieuwkopers de 3-1 te maken en die werd uitgebreid gevierd door iedereen. In de minuut daarna maakte onze keeper nog een fraaie redding met zijn been en daarna werd de wedstrijd bekwaam uitgespeeld. 3-1 winst en dit was zeker niet onverdiend gezien de kansen.

Na afloop werden de spelers getrakteerd op een teamhap door opa Jan die zijn beide kleinzoons niet zag spelen maar wel graag kwam kijken. Leider Aart stapte trots de kantine binnen met weer 3 punten op zak en genoot van zijn drankje wat hij kreeg aangeboden.