Nieuwkoop 4 neemt revanche tegen FC Oudewater

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

De trainer werd aangesproken door leider Aart vandaag op het sportpark. Waarom stond er geen verslag op de wedstrijd van vorige week. Druk was het antwoord en vandaag spelen we tegen dezelfde tegenstander dus kon er mooi een verslag gemaakt worden.

Dus bij deze even terug naar vorige week. Het was heerlijk weer en mannen hadden wederom wat hulp gekregen van collega teams om voldoende spelers op de been te krijgen.

Blessures en corona gevallen teisteren het 4de elftal al langer dit seizoen. Vooraf werd er gerekend op 3 punten en dit leek ook uit te komen toen binnen de minuut de 0-1 werd gemaakt en er in de volgende 10 minuten nog 3 grote kansen werden gemist. Zoals wel vaker weet je als je zelf de doelpunten niet maakt ze aan de andere kant vallen. Helaas gebeurde dit ook en zo werd het 1-1.

Gelukkig werd het snel weer 1-2 maar ook Oudewater wist voor rust nog een keer het net te vinden en zo gingen we met 2-2 de rust in. Direct na de rust maakte Oudewater uit een snel genomen vrije trap de 3-2. De keeper was nog bezig de muur goed te zetten en de vrije trap werd al genomen en bal verdween zo in het doel.

De rug werd weer gerecht door de Nieuwkopers en binnen korte tijd werd de 3-3 gemaakt en dit was niet onverdiend. Helaas voor de Nieuwkopers scoorde Oudewater nog twee keer waarvan de laatste echt een mooie goal was. De bal werd van buiten de 16 meter in een keer op de schoen genomen en verdween met een mooie curve in de bovenhoek.

Zo ging deze wedstrijd verloren met 5-3. De doelpuntenmakers waren; Kaj , Jaap en Sem.

Een week later stond er weer een wedstrijd op het programma tegen Oudewater maar nu thuis. De heren waren gebrand op een overwinning om de te laten zien dat er vorige week onterecht was verloren. De oranje hemden waren duidelijk de bovenliggende partij alleen wilde dit niet snel worden uitgedrukt in doelpunten.

Het duurde tot de 33e minuut alvorens er werd gescoord. Na een mooie aanval schoot de spits de bal beheerst binnen en kon het publiek eindelijk juichen. Met deze 1-0 voorsprong werd ook de rust bereikt en dit was zeker verdiend.

In de tweede helft een zelfde spelbeeld. Nieuwkoop had de bal en Oudwater gokte op een snelle uitbraakt. En dit lukte ook nog een keer toen een verdediger even mis zat. En zo stond het 1-1 na een uur spelen en dit was een grote teleurstelling. Maar Nieuwkoop besloot niet bij de pakken neer te zitten en ging op jacht naar een nieuwe voorsprong. Deze  kwam er ook toen in de 70e minuut een speler van Nieuwkoop 2 man van Oudewater in de 16 meter passeerde en ook de keeper wist te verschalken. Een luid gejuich klonk er vanaf de zijlijn en de 2-1 voorsprong was een feit.

In de 84e minuut een mooie voorzet vanaf rechts en het was de spits die de bal in een keer op de schoen nam. De keeper stond aan de grond genageld en de 3-1 lag in het net. Het verzet van Oudewater was nu echt gebroken. Hiervan wisten de Nieuwkopers nog een keer te profiteren. Na een mooie aanval wederom over de rechterkant werd een Nieuwkoper helemaal vrij gezet voor de keeper. Beheerst schoot hij de bal over grond langs de keeper in het doel. 4-1 en dit was ook de eindstand.

De doelpuntenmakers van vandaag; Kaj, Danny, Rayen en Robin.