MO17-1 bekert verder na zege tegen Bernardus

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag stond er een wedstrijd in de tweede ronde van de beker op het programma. Bernardus was onze tegenstander en we trapten om 13.00 uur af. Lesley kon helaas niet mee doen door een blessure en dus kwam Maud van de MO15 ons helpen, wat ze erg goed deed. Dus we moesten wat schuiven op sommige posities.

We startten heel sterk en zette druk op de tegenstander. We speelden veel op hun helft, maar door het goed werk van de keepster van Bernardus bleef het lang 0-0. Tot er via een corner het hoofd van Meike werd gevonden en zo werd het 1-0. We bleven druk zetten en de kansen waren er ook, maar we deden ons tekort om ze niet te benutten. Na een mooie combi vanuit het middenveld kreeg Jaimy rand 16 de bal voor haar voeten en twijfelde niet. Ze zette de 2-0 op het scorebord. Bernardus deed haar uiterste best en die zorgden dan ook voor de ruststand van 2-1.

Na de rust kwam Bernardus heel sterk uit de kleedkamer en kwamen er over en weer wat kansen. Ook nu bleek dat onze corners gevaarlijk waren, want nu werd het hoofd van Jaimy gevonden en werd het 3-1. Maar daar liet Benardus het niet bij zitten en de strijd werd sportief gezien feller. Benardus maakte ook de aansluitingstreffer en de wedstrijd was nog niet gespeeld met 3-2. Na een mooie uitbraak wist een speelster van Bernardus Julia te ontwijken en moest Britt ingrijpen, wat resulteerde in een penalty. Julia stond oog in oog met haar tegenstander. Die legde aan, maar schoot gelukkig over.

Ashani werd samen met Meike weggestuurd door de verdediging en op snelheid liepen ze de meiden van Bernardus eruit en was het twee van ons tegen hun keepster. Ashani zag de kans zelf en schoot heel netjes binnenkant paal binnen en daar was de opluchting. 4-2, wat ook de eindstand is geworden.

Een erg leuke sportieve wedstrijd die ons verder brengt in de beker. Nu maar afwachten wie onze volgende tegenstander wordt. Hoop leuke en mooie dingen gezien en gespeeld als een team dat voor elkaar wil werken. Top gedaan meiden. En Maud: super gespeeld. Dank je wel.