Vermakelijk oefenduel JO15-1 tegen Alphia

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

De eerste competitiefase zit er op en volgende week starten we met fase twee. Om het wedstrijdritme te behouden en nieuwe dingen uit te proberen speelde de JO15-1 deze zaterdag een oefenduel tegen Alphia. Een ploeg die ook in de nieuwe competitie bij ons zit. Een mooie graadmeter dus.

Bij de JO15-1 ontbraken dit duel vijf spelers. Om die reden mochten er vijf spelers uit andere teams meedoen. Zo sloten Finn, Jelte en Mees uit de JO15-2 bij ons aan en Milan en Lucas uit de JO13-1. De opstelling was als volgt: Thijs Gerritsen; Jelte, Milan de Jong, Thijs Gehlen, Naud; Finn, Milan Siebers, Salah; Senna, Daan, Floor. Dat betekent dat Mees en Lucas op de bank begonnen.

De openingsfase was wat onwennig bij Nieuwkoop. Met wat andere spelers op het veld dan normaal is het even wennen aan elkaar. Wel had de JO15-1 het betere van het spel. Ondanks dat was het Alphia dat op voorsprong kwam. Een schot van afstand vloog binnen. 0-1. Een kleine tegenvaller, maar het team pakte het snel op. In de 11de minuut zagen we een harde terugspeelbal van een Alphia-verdediger richting zijn keeper. Senna zette druk op de doelman, snoepte hem de bal af en kon vervolgens binnen tikken. 1-1.

Nieuwkoop had het vertrouwen en stoomde door. Een poging van Milan Siebers werd gered door de doelman, maar een paar minuten later kwam de JO15-1 wel op voorsprong. Salah werd de diepte ingestuurd, omspeelde de keeper en zorgde vervolgens voor de 2-1. Vervolgens was Alphia weer aan zet. Opnieuw een schot van afstand dat binnen viel. 2-2. Een paar minuten later ontsnapte Nieuwkoop ook aan een achterstand, toen na een corner de bal van de lijn werd gehaald. In de tussentijd waren ook Mees en Lucas het veld ingebracht. De eindsprint in de eerste helft was voor de JO15-1. Salah zette met twee doelpunten een ruime voorsprong van 4-2 op het scorebord.

Na rust ging Nieuwkoop verder waar het gebleven was. Uit een hoekschop was het Finn die net naast kopte en een paar minuten later kreeg Floor in een rebound de kans om te scoren, maar ze schoot de bal recht op de al liggende keeper af. Daarna was het wel raak. Milan Siebers maakte een goede loopactie de diepte in, kreeg de bal mee en rondde keurig af. 5-2. Even later liet ook de andere JO13-1-speler zich voor het doel van de tegenstander zien. Lucas zette goed door op zijn tegenstander, veroverde in het strafschopgebied de bal en legde deze af op Mees. Hij schoot uiteindelijk naast.

Daarna kakte het in bij Nieuwkoop. De vermoeidheid leek iets in de benen te slaan en er stonden inmiddels ook wat spelers op andere posities dan normaal. Daarnaast zag het er verdedigend niet al te overtuigend uit. Alphia wist ons bij de strot te pakken en kwam binnen twaalf minuten ineens terug tot 5-5. De schrik zat er duidelijk in bij Nieuwkoop en het werd wat paniekerig. Na de gelijkmaker werd de rug gerecht en gingen we zelf ook weer in de aanval. Senna kreeg twee kansen op de winnende, maar zag één poging gered worden en de andere over vliegen. In de laatste minuut werd Daan door Thijs Gehlen goed de diepte ingestuurd. Daan liep met zijn snelheid de verdediger eruit en schoot vervolgens de bal langs de uitkomende keeper het doel in. 6-5.

Eindelijk de eerste zege van het seizoen! Goed voor het zelfvertrouwen. Aanvallend zag het er goed uit vandaag, verdedigend moet er nog wel wat gebeuren. Dank aan de invallers Jelte, Finn, Mees, Milan Siebers en Lucas. Complimenten aan alle vijf en een beetje extra aan de laatste twee. Als 12-jarigen meedoen in een wedstrijd tegen twee jaar oudere tegenstanders, dan ook echt sterk spelen en Milan zelfs scoren. Een mooie en knappe prestatie! Op naar volgende week, dan starten we de tweede competitiefase met een thuiswedstrijd tegen DONK uit Gouda.