JO15-1 verliest laatste wedstrijd en wordt derde in 1e klasse

2411LL
BODEGRAVEN
tel. 0172-611312

Nog één keer vlammen deze week. Het eigen Vijfhuizentoernooi en de uitwedstrijd tegen ESTO in de competitie vormden het slot van het seizoen voor de JO15-1. Het toernooi werd besloten met een tweede plek. Diezelfde positie konden we ook veilig gaan stellen op bezoek bij ESTO, maar dat bleek er helaas niet in te zitten.

De JO15-1 heeft aan het einde van het seizoen te kampen met wat personele problemen. Milan de Jong is geblesseerd en ook Thijs Gehlen en Olivier waren niet helemaal fit. Zaterdagochtend bleek ook invalspeler Milan Siebers uit de JO13-1 niet fit genoeg om te spelen, maar hij ging wel mee om de ploeg aan te moedigen. Lucas uit de JO13-1 en Jelte uit de JO15-2 gingen mee als invallers. De opstelling was als volgt: Thijs Gerritsen; Lucas, Luuk, Olivier, Justijn; Jelte, Tieme, Salah; Daan, Yoren, Floor. Op de bank begonnen Naud en Thijs Gehlen.

De openingsfase van het duel was van twee kanten moeizaam. ESTO bleek al snel toch iets beter in de wedstrijd te komen en ging op jacht naar het openingsdoelpunt. Die vonden ze na acht minuten. We waren niet scherp en dachten dat de bal wel achter zou gaan, maar deze werd toch teruggetrokken en van dichtbij ingetikt. 1-0. Uit een vrije trap van Tieme kopte Yoren na een kwartier voetballen over. Dit was het enige wapenfeit van ons in de openingsfase.

Na 18 minuten voetballen werd uit een afgeslagen corner van ESTO de bal opnieuw ingebracht. Wederom stonden we achterin te slapen en in plaats van dat we uitstapten en de aanvallers daarmee allemaal buitenspel zetten, bleven we staan. Een van de ESTO-aanvallers kon de bal vogelvrij ontvangen in het vijfmetergebied en dat betekende (na eerst nog een goede redding van Thijs) in de rebound hangen. 2-0. We bleken totaal niet bij de les te zijn en waren erg slordig. Afspraken werden niet nagekomen en we kwamen niet in ons spel. ESTO wist ons ver terug te drukken op eigen helft en er ontstond een omsingeling van ons strafschopgebied. Snel na de 2-0 volgden kansen op de derde.

Toch had Yoren aan de andere kant voor de aansluitingstreffer kunnen zorgen. Maar de keeper van ESTO bracht goed redding op een schot van hem. Volgende tegenvaller was dat Yoren kort daarna het veld moest verlaten. Die konden we ook toevoegen aan het rijtje niet fitte spelers. ESTO voegde er nog eentje toe aan het rijtje doelpunten, door van dichtbij 3-0 te maken.

In de tweede helft leek het al snel weer mis te gaan, maar gelukkig voor ons faalde ESTO voor open doel. Daarna leken we zowaar iets beter in de wedstrijd te komen. Echte kansen bleven desondanks uit. Bij ESTO ging het weer beter lopen en we kwamen opnieuw in de problemen. De 4-0 en 5-0 konden relatief eenvoudig worden gemaakt. In de tussentijd werd ook Luuk nog toegevoegd aan de lappenmand na een verkeerde landing. De laatste tien minuten kregen we iets meer ruimte om te voetballen. Salah wist die ruimte goed te benutten en maakte de 5-1 en 5-2, waardoor de uitslag iets beter te verteren werd.

De nederlaag betekent dat de JO15-1 de tweede seizoenshelft beëindigd met een 3de plek in de 1e klasse. Maar ondanks de nederlaag eindigen we ook met een positief gevoel. Want we hebben dit seizoen flinke stappen gezet. In de eerste fase werden we dik laatste in de 1ste klasse, wisten dit in de 2de fase zelf te herstellen en in de laatste fase hebben we lang mee kunnen doen om het kampioenschap in diezelfde 1ste klasse. Voetballend zijn we beter geworden en dat is een compliment waard. Het was een seizoen met hoogtepunten, maar ook echte dieptepunten. Zowel voetballend als in de groep zelf. De komende weken waait iedereen uit naar hun nieuwe teams. We (de trainers) bedanken de spelers voor het seizoen en wensen ze veel succes en plezier bij hun nieuwe groep.