De E1 is nipt te sterk voor de koploper

E-pupillen, E1, Groep 1 03

21 september 2013 10:15

Post van der J.

Afgelopen zaterdag kwam Hazerwoudse Boys E1 op bezoek op sportpark De Dulen. De tegenstander was er al vroeg en stond duidelijk te trappelen om de wedstrijd te beginnen. Met drie gespeeld en 9 punten waren de jongens van de E1 vooraf gewaarschuwd.

Hoewel de training van de afgelopen week niet helemaal optimaal waren verlopen, bleek de voorbereiding wel zeer goed opgezet. Er heerste stilte in de kleedkamer, want de mannen waren toch enigszins gespannen.

De wedstrijd begon en al snel werd duidelijk dat het een gelijk opgaande strijd zou worden. Op ieder stuk van het veld werd een verbeten strijd gestreden. De eerste mogelijkheden waren voor de Boys en, het moet gezegd, ook hun elftal speelde redelijk verzorgd voetbal.

Aan het einde van de eerste helft kregen we een aantal corners voor en we konden de druk op het doel van de tegenstander aardig vol houden. Terwijl steeds meer mensen op hun klokje keken voor het einde was daar plotseling Ryan die het op zijn heupen kreeg. Hij kwam de bal oppikken bij de middenlijn en liep pardoes door naar het doel. Hij maakte het koelbloedig af en zo konden we met een 1-0 voorsprong de kleedkamer in.
In de rust werden nog een paar kleine puntjes besproken ter verbetering, maar: “Vooral zo doorgaan,” was het credo.

Toch kwam de tegenstander beter uit de startblokken en scoorde een verdiende gelijkmaker. Maar onze E1 bleef geloven in een mogelijke nieuwe voorsprong. Zo ontspon zich een mooie wedstrijd waarbij ook het voetbal van hoog niveau was. De scheidsrechter had soms wat moeite om alles bij te houden, maar wist zich er verder kranig doorheen te slaan. Wat dat betreft geen makkelijke pot.

Halverwege ook de tweede helft toen Thijs de bal vanuit de lucht wist in te tikken en we 2-1 voor kwamen te staan. Het bleef ook door de wil van de tegenstander tot het einde een spannende wedstrijd. Gelukkig wisten onze mannen de overwinning professioneel binnen te slepen.

Op naar de volgende wedstrijd tegen Alphen E1.

De gele zonnebril