MO17-1 verslaat ook EMM

2371PP
ROELOFARENDSVEEN
tel. 071-3312957

Vanmiddag stond de wedstrijd tegen een oude bekende op het programma. Al vanf de MO13 komen we dit team elk seizoen wel tegen en dat zijn steeds leuke en spannende wedstrijden. De laatste was een nipte 1-0 overwinning. Dus we waren op onze hoede.

Maar met vier afmeldingen waren er dus maar 11 meiden over. Dus rond bellen om iemand te lenen en dat lukte bij de jo15-1. Floor wilde graag wel een keer met de meiden meedoen. Met maar één wissel gingen we richting Roelofarendsveen waar we om 14.30 aftrapten. Zoals verwacht was het een gelijkwaardige wedstrijd. En op het debuut van Floor in een meidenteam moesten we even wachten, want haar schoenen lagen nog in Nieuwkoop dus haar vader ging nog even snel heen en weer.

Na een paar kleine plaagstootje van beide teams kreeg na een half uur Soraya op randje 16 de bal aangespeeld en maakte op een hele mooie manier de 0-1. Nadat de schoenen van Floor aangekomen waren mocht ze ook het veld in wat ze echt super deed. Het was even wennen voor haar, omdat we een ander systeem spelen dan haar eigen team, maar snel had ze haar draai gevonden. De 0-1 was ook de ruststand.

In de rust de meiden gezegd dat ze het super deden, maar als we net even wat netter en tandje sneller speelden dat we dan van de 60% balbezit van de eerste helft zeker naar de 75% konden gaan. Met die info gingen ze weer het veld op.

De druk werd meteen goed op de speelsters van E.M.M gezet en we speelden veel op de helft van de tegenstander. Na een goede 10 minuten maakte Meike dan ook de verdiende 0-2. De meiden gingen daarna wat makkelijker voetballen en de tegenstander maakte ook steeds meer foutjes. Jaimy maakte daar ook gebruik van en toen was het 0-3. Niet veel later schoot Jaimy met een snoeihard schot in de linker bovenhoek de 0-4 binnen. En daarna leek het wel of de tegenstander had opgegeven. Ze begonnen op elkaar te mopperen en waren dus niet meer met voetbal bezig. Na een mooie corner van Lesley, die Noah door kopte naar Nina, schoot zij perfect in en zette de 0-5 op haar naam.

Een mooie wedstrijd gezien met een team die goed op elkaar inspelen en voor elkaar willen vechten op het veld en niet opgeven. En Floor bedank voor het meedoen. We hopen dat je graag nog eens met ons mee wil doen. Je hebt het super gedaan. Op naar volgende week thuis tegen Altior.