MO17-1 wint nipt op bezoek bij Koudekerk

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Om 10.15 werd er afgetrapt in een koud en hagel vallend Koudekerk. Wat een leuke wedstrijd zou moeten worden, liep helaas wat anders.

Beide teams begonnen goed en fel. Na vier minuten kreeg Koudekerk een vrije trap net buiten de 16. Julia werd op het verkeerde been gezet en daar was de 1-0 achterstand voor ons. De meiden herpakten zich en gingen vol druk zetten en de aanval opzoeken. Noah kreeg de bal op rechts en nam de run richting het strafschopgebied en werd in de 16 duidelijk naar achter getrokken. Maar de scheids wijst naar de cornervlag. Iedereen verbaasd. Zowel van ons als de tegen partij.

Na een gesprek met de vlagger ging de bal toch op de stip. Jaimy schoot hem hard en zuiver binnen 1-1. Maar toen begon het, de scheids had het niet meer onder controle. Hij floot voor de raarste dingen en de meiden maakten daar gebruik van. Na de rust was er niet veel veranderd, de scheids was het nog steeds kwijt zullen we maar zeggen. De speelsters moesten allemaal hun mond houden en Jaimy mocht verplicht van de scheids vijf minuten rust houden door tegen hem te praten.

Dus even met 10 meiden in het veld, maar we hielden goed stand. Gelukkig wist Soraya de verdiende 1-2 binnen te schieten. Maar om het netjes te zeggen: het was een hele bijzondere wedstrijd, die leuk moest zijn en zou worden maar door één man een ander soort wedstrijd is geworden helaas.
Maar respect voor onze meiden die zich niet van slag lieten brengen en er samen voor zorgden dat we de puntjes mee naar Nieuwkoop nemen, en dus nog steeds bovenin mee doen.