MO15-1 wint met ruime cijfers bij Alphense Boys

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492774

Kennen jullie het verhaal van de omgekeerde 9? Wij wel en Alphense Boys inmiddels ook.

Voor de winterstop speelden we tegen deze tegenstander en kwamen zij dapper toch met 10 speelsters richting Nieuwkoop. Top dat ze toch kwamen opdagen maar uiteindelijk wel met een 9-0 nederlaag naar huis gingen. Hun trainer zei vooraf dat het vandaag geen 9-0 zou worden en eerlijk gezegd dachten wij dat ook niet.

In seconde 30 van de wedstrijd was voor ons meteen het belangrijkste moment al aangebroken. Een hele hele hele belangrijke redding van Maud, omdat we nog niet helemaal wakker waren. Als die er in gaat krijg je, om in voetbaljargon te spreken, toch vaak een andere wedstrijd.
Daarna ging de Orange Machine op volle toeren draaien. Vele mooie aanvallen volgden en er werd ook weer in een behoorlijk hoog tempo gespeeld.
Door goals van Thirza 2x en Lynn gingen we rusten met een mooie voorsprong die best iets hoger had kunnen zijn.

Na de rust wilden we het meteen definitief afmaken en dat lukte vrij snel. De 4-0 door Noah die de bal in de verre hoek binnenschoot. De 5e goal was er eentje uit een boekje. Ingooi op links, verplaatsen naar rechts, een goede pass de 16 in en mooi hard hoog in de verre hoek binnen geschoten door Lynn. Vele kansen volgden maar onze tegenstander had een hele jonge talentvolle keepster tussen de palen staan die veel erger heeft voorkomen voor de Alphense Girls. Vlak voor tijd tikte Esra uiteindelijk nog de 6e binnen.

En als je een 9 omdraait krijg je dus een .... 9 goals had ook vandaag best gekund, maar we zijn zeer tevreden met deze 6 en ook over het plezier met elkaar, de inzet en het goede veldspel. Vandaag is Liz erachter gekomen dat ze ook als linksback prima kan spelen. En hebben we de laatste 20 minuten uistekend gespeeld met 3 verdedigsters ipv 4. Noah en Soraya bedankt voor het meespelen, ondanks jullie korte nachtrust 😀