MO15-1 wint met ruime cijfers van Soccer Boys

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Na twee schitterende zonnige zaterdagen, waar we door afmeldingen van onze tegenstander niet konden spelen, konden we vandaag wel aftrappen. Best frisjes en heel veel wind waardoor de tos winnen en eerst tegen de wind in spelen het eerste doel is. En dat lukte.

Zonder Noa, Quinthy en Verona, maar met Julia ging de bal weer rollen. Maud als veldspeelster vandaag wegens een kleine handblessure. Verzorgd spel was lastig met de harde wind tegen en door het spelen van lange ballen door de tegenstander werden we wat meer terug gedrongen dan we gewend zijn. Maar door het winnen van duels tegen fysiek grotere meiden en uitstekend verdedigen kwamen we geen moment in gevaar.

Door twee snelle aanvallen kwamen we voor rust op voorsprong. Eerst Esra die Thirza vond voor de goal (na een snelle ingooi van Zuzia) en daarna was het Lynn die na een voorzet Esra binnen liet schieten (2-0).

Na de rust wilden we deze wedstrijd zo snel mogelijk killen. Dat lukte al vrij snel. Esra zette twee speelsters op het verkeerde been en schoot binnen. Daarna was het lang wachten op een goal. Soccer Boys zakte steeds meer in en zijn niet meer op onze helft geweest en dan is het lastig de ruimte vinden, maar kansen op meer goals waren er wel. Als het dan niet lukt dan moet het maar anders en dan zie je soms iets bijzonders op een voetbalveld. Een onvervalsde hattrick (3 goals achter elkaar, zonder tussenkomst van andere goals en gemaakt in 1 helft) werd gemaakt door Nöelle. En deze was nog extra bijzonder want alle goals werden gemaakt van buiten de 16 meter. ⚽️⚽️⚽️ Nöelle, als prijs krijg je niet de wedstrijdbal mee naar huis, maar de kleedkamerspiegel. Zo kwam de eindstand op 6-0.

Scheidsrechter Hans bedankt voor het fluiten en Julia bedankt voor het meespelen.