MO15-1 wint bij Xerxes-DZB

3069MA
ROTTERDAM
tel. 010-4558609

Zonder Lynn, Myrthe en Quinthy, maar met Nikki uit de MO13-1, gingen we richting Rotterdam voor de vroege middag wedstrijd op Sportpark Faas Wilkes. Faas wie? Tja, bij deze generatie is daar wel wat uitleg bij nodig.

Tegen het fysiek sterke Xerxes DZB wilden we het tempo hoog houden om zo uit de fysieke duels te blijven, maar ook zelf stevig de duels aan gaan en niet alleen te voetballen met je benen. Wat al snel duidelijk werd is dat we vanaf nu graag onze wedstrijden pas starten in de middag, want iedereen stond vanaf het begin AAN 😀

Een mooie dieptepass van Nöelle kon door Thirza worden afgewerkt waardoor we na een minuut of 8 op een 0-1 voorsprong kwamen. We waren tot aan 5 minuten voor rust sterker, maar verslappen daarna toch iets. Even geen druk zetten op de bal en dat gaf de tegenstander de kans om van buiten de 16m de 1-1 binnen te schieten.

De tweede helft begonnen we weer met veel druk zetten omdat we meteen het verschil wilden maken en dat lukte. De 1-2 begon met goed doorzetten aan de rechterkant door Nikki waarna de voorzet van Thirza werd binnengetikt door Esra. Al snel daarna werd een corner door Noa vanaf de rand 16m met links in één keer in de bovenhoek geschoten. Het werd ook nog 1-4 door Esra.

Een prima wedstrijd om deze competitie mee te starten. Verdediging stond weer als een huis en door het telkens goed inschuiven van Nöelle hadden onze middenvelders steeds een overtal om mooie aanvallen te beginnen. Voorin hebben we altijd wel speelsters lopen die goals kunnen maken en dat deden ze vandaag ook weer prima.

Nikki bedankt voor het meespelen. Gezellig dat je erbij was. Je deed het echt goed en was als rechtsbuiten heel belangrijk vandaag. We bellen je vast nog wel een keer dit seizoen 😀. Volgende week thuis tegen Woerden dus we zien jullie graag weer langs de lijn. 👍 Ook zijn de afwezigen en teammanager Silvia er dan hopelijk weer bij zodat een live videostream niet nodig is 📽