D4 toont vechtlust en pakt de winst.

ARC D8

Nieuwkoop JO13-4G

D-pupillen, D4, Groep 6 04

21 september 2013 10:30

Nieuwkoop D4 speelde een uitwedstrijd bij ARC D8. Beide teams hadden de eerste drie wedstrijden verloren dus werd er een gelijk opgaande strijd verwacht.

De wedstrijd begon onder toezicht van de vele Nieuwkoop-supporters. Zelfs de voorzitter was er. ARC begon sterk en we kwamen onder druk. Dit leverde een vrije trap op voor ARC. De speler was waarschijnlijk bij Messie op training geweest, want hij krulde de bal vanaf de 16 over de muur in de goal.

Niet veel later werd het 2-0 voor ARC. Wat was hier aan de hand? Nu begon de D4 pas echt goed te voetballen. Na een aantal aanvallen er vandoor verdween de bal in het ARC doel, helaas buitenspel. Dit was het kantelpunt in de wedstrijd. De D4 maakte in 5 minuten de achterstand ongedaan.

Eugène maakt de 1-2 en Boris maakte op fraaie wijze de 2-2. Hij krulde de bal met veel gevoel in de bovenhoek. Direct daarna volde zelfs de 2-3 door Boris. Zodoende gingen we met voorsprong de rust in.

In de tweede helft hebben we gelijk druk naar voren gezet. Dit resulteerde in een geweldig doelpunt. Cas brak door over links en wilde voorgeven maar de bal draaide richting doel en hield deze koers vast. De bal ging over de keeper heen en zo stond het 2-4. Daarna volgende nog vele aanvallen van Nieuwkoop waaruit ook nog twee keer werd gescoord. Sam maakte 2-5 en Boris maakte zelfs de 2-6 nog.

De eerste overwinning is binnen mannen goed gedaan ondanks de achterstand blijven voetballen met een mooie beloning: De eerste drie punten.