Nieuwkoop 4 speelt gelijk tegen Rijnstreek

2415BW
NIEUWERBRUG AAN DEN RIJN
tel. 0348-688584

Vandaag een uitwedstrijd voor de heren van het vierde. Maar de trainer had de afgelopen week  een hoop werk verricht om voldoende mensen op de been te krijgen. Corona en blessures teisteren het team maar gelukkig bracht het derde een oplossing. Hun wedstrijd ging niet door dus waren er wel wat spelers bereid om mee te doen.

De wedstrijd kon niet op het afgesproken tijdstip beginnen, files , een omleiding en probleem met het vervoer zorgden voor wat oponthoud. Maar de tegenstander deed hier niet zo moeilijk over en zo konden we om 12.50 uur aftrappen. Het veld was niet al te best om op te spelen maar de heren hadden er zin in. Het vertrouwen was groot van te voren na alle overwinningen van afgelopen weken. Leider Aart kwam weer bekende mensen tegen daar op het sportpark en maakt nog even praatje voor de wedstrijd.

De eerste kansen waren voor de Nieuwkopers na een paar snelle uitbraken. Alleen stond er telkens een keeper in de weg maar het wachten was op een doelpunt. Na een 25 minuten spelen kwamen onze laatste wisselspelers ook aangelopen en zo waren we compleet vandaag. Ze gingen zich omkleden en dat was maar goed ook. Koud aangekomen bij het veld riep de trainer een van de mannen om in te vallen. Er ging namelijk iemand uitvallen na een stevig duel. Het been van de tegenstander kwam wel heel hoog een raakte de speler in het gezicht. Gevolg duizelig en wat tanden door de lip vervelend maar hier komt onze stoere verdediger wel doorheen. Na deze wissel wisten de Nieuwkopers ook gelijk de score te openen. In de 40e minuut werd een tegen een op de keeper niet gefaald en de 0-1 was een feit.

Nog geen drie minuten later opnieuw een grote kans. De bal werd voorgezet vanaf links en de spits haalde hard uit van dichtbij. De keeper gooide zich voor de bal en wist zo een doelpunt te voorkomen. Zodoende stond het 0-1 met de rust.

In de rust werd de tactiek besproken voor de tweede helft en een ieder geloofde erin. Opnieuw grote kansen voor de Nieuwkopers in de tweede helft maar er gebeurde nog veel meer. In een duel om te bal werd deze hard richting de zijlijn geschoten en kwam terecht vol in het gezicht van leider Aart. Wankelend op zijn benen en totaal verbaasd keek hij om zich heen. Hij werd opgevangen door de trainer en de reserves. Bril kapot en wat bloed op het gezicht waren het gevolg. Gelukkig kwam scheidsrechter en de spelers direct aanlopen om te kijken hoe het met hem ging. Ook na afloop van de wedstrijd werd er nog even geïnformeerd hoe het met hem ging maar volgens Aart ging het weer goed en dit was ook zo.

Maar er gebeurde zoals gezegd meer op het veld. Slecht verdedigen achterin leverde balverlies op voor Rijnstreek en met een razendsnelle counter wisten ze zo de 1-1 te maken en dit was echt jammer. Gelukkig er was nog wat tijd om nog een doelpunt te maken, zeker 25 minuten dus daar gingen de heren vol voor. Kans op kans leverde dit op  zoals alleen voor de keeper maar net als voor rust kwam hij als winnaar uit de strijd. Even veerde de reservebank op toen ze dachten dat er was gescoord maar helaas de bal naast er raakte het net aan via de achterkant van het doel.

Na een mooie aanval waarbij de keeper ver uit zijn doel was dacht een speler met een lob de bal in het lege doel te schieten. Helaas was de lob net te hard en ging over de lat heen. In de volgende aanval werd de rechterspits vrij gezet op de rand van de 16 meter. Met een verwoestende uithaal vloog de bal richting kruising maar zoals al eerder ging de bal er niet in. Het bleef ook opletten want Rijnstreek kwam er een paar keer gevaarlijk uit maar wist gelukkig voor ons niet te scoren. In de laatste minuten van de wedstrijd volgde nog een corner. Van dichtbij kreeg een speler de bal op zijn schoen maar ook nu kon niet de juiste richting worden mee gegeven en ging de bal over het doel. Zodoende bleef het 1-1 en daar moeten we het dan maar mee doen.

Het mooie is wel dat we na de winterstop nog niet hebben verloren.

De doelpuntenmaker van vandaag; Jimmy