Nuttig oefenduel JO15-1 tegen Hazerswoudse Boys

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Ondanks de vakantie stond er voor de JO15-1 vandaag een wedstrijd op het programma. Een oefenduel op bezoek bij Hazerswoudse Boys.

Door de vakantie ontbraken vandaag Yoren, Thijs Gerritsen, Luuk en Olivier. Om het team te versterken haalden we Hassan, Joost van der Eijk, Kyan en Quinn van de JO15-2 bij de groep. Lucas van de JO13-1 sloot ook aan en Sem uit de JO17-2 stond op doel. Positief nieuws is dat Milan weer voldoende hersteld is van zijn sleutelbeenbreuk en vandaag weer minuten kon maken. De opstelling was als volgt: Sem; Naud, Lucas, Justijn, Kyan; Thijs Gehlen, Quinn, Salah; Senna, Daan, Floor. Dit betekende dat Milan, Tieme, Hassan en Joost op de bank begonnen.

Het werd een moeizame eerste helft voor Nieuwkoop, waarin het vooral wennen was aan elkaar. Een paar spelers werden vandaag getest op andere plekken en er stonden natuurlijk ook een aantal invallers op het veld die in het begin nog een beetje zenuwachtig waren. Hazerswoudse Boys kreeg de eerste kans van de wedstrijd, maar schoot over. Na 9 minuten kregen wij een hoekschop. Die werd in het strafschopgebied verlengd en daarna het doel ingetikt door Naud. 0-1!

Een paar minuten later meerdere slordigheden achterin, waar Hazerswoudse Boys optimaal van kon profiteren. De bal werd vanaf rand strafschopgebied over Sem heen het doel ingeschoten. 1-1. We hadden ondertussen moeite om in ons spel te komen. Passes waren te slap, er was te weinig beweging en het middenveld stond regelmatig ver uit positie. Toch kregen we na 20 minuten een goede kans via Daan, die naast ging. Vijf minuten later was het wel raak. Na een goede steekpass de diepte in kon Tieme afronden. 1-2. Een stukje individuele kwaliteit maakt dan het verschil. Met deze stand gingen we ook de rust in.

In de rust werden de verbeterpuntjes aangehaald. Met effect, want we kwamen messcherp de rust uit. De spanning leek eraf te zijn en we gingen een stuk beter voetballen. Al na drie minuten werd Salah goed de diepte ingestuurd. Hij schoof de bal keurig langs de keeper. 1-3. Vier minuten later een goede steekbal van Salah op Daan. Ook hij rondde goed af. 1-4.

Hazerswoudse Boys kwam niet meer tot grote kansen. Af en toe een speldenprikje over of naast het doel. Maar ook stond Sem er op de momenten dat hij er moest staan. Na 57 minuten een goede assist van Tieme op Salah, die via de handen van de keeper de bal binnenschoot. 1-5. Een minuut later mocht Salah zijn hattrick al compleet maken. 1-6.

De score liep op deze manier nog snel op. Trainer Rick vroeg aan de zijkant om er in de laatste tien minuten nog een tandje bij te doen. De ouders van Hazerswoudse Boys die naast de dug-out stonden schrokken hiervan en vroegen of we er nog niet genoeg hadden gemaakt. Het antwoord kregen ze al snel van Tieme. Hij kreeg de bal aan de linkerkant van het strafschopgebied en schoot ineens met zijn linker hard en hoog binnen. 1-7. Dit bleek het slotstuk van vandaag.

Complimenten voor iedereen voor het spel van vandaag. Dank aan Sem voor het meedoen (goed gedaan) en ook een groot compliment aan Hassan, Joost, Kyan, Quinn en Lucas. Want ga er maar even staan, in een hoger team. Top gedaan! Volgende week oefenen we thuis tegen Woubrugge JO15-1.