JO15-1 sterk, maar nipt onderuit tegen Floreant

2771TA
BOSKOOP
tel. 0172-213686

Voor de JO15-1 begon de eerste competitiefase met een uitduel tegen Floreant in Boskoop. Na twee oefenduels was dit de eerste echte klus.

De oefenduels waren totaal verschillend. De eerste werd met 10-1 gewonnen van Bernardus, de tweede werd met 6-0 verloren van Alphia. Dit maakte het lastig inschatten hoe het team ervoor stond. Dat er tegen Floreant vier spelers ontbraken vanwege blessures hielp ook niet meteen mee. Een voordeel wel was dat er twee goede spelers van de JO15-2 bereid waren in te vallen.

Zo was de opstelling bij de aftrap als volgt: Melle; Quinn, Finn, Luuk, Floor; Pim, Senna, Milan; Mees, Daan en Floor. Sem begon op de bank.

De JO15-1 begon goed aan de wedstrijd, maar toch was het Floreant dat op voorsprong kwam. Bij een hoge voorzet vanaf links gingen drie spelers tegelijk richting de bal, waardoor achterin een Floreant-speler vrij kwam. Hij kon de trekker overhalen en zorgde voor de 1-0. De vroege tegenvaller bleek weinig invloed te hebben op de ploeg. Er werd goed opgebouwd en er was controle over de wedstrijd. Tot echte kansen komen bleek een stuk lastiger. Vlak voor rust zagen we goede kansen voor Daan, Mees en Finn. Goals zagen we nog niet.

De tweede helft begon met frisse energie en manieren waarop we toch tot goede kansen konden komen. Helaas kregen we wel snel een tegenvaller te verwerken. Een vrije trap van een meter of 40 waaide ineens het doel binnen. Ondanks de goede bedoelingen stond het toch ineens 2-0. Kop omhoog en doorgaan. Dat deed de ploeg zeker.

We begonnen voorzichtig tot kansen te komen en een kwartier na rust was het ook raak. Daan gaf een goede dieptebal op Milan, die rustig bleef en de 2-1 binnen kon schuiven. Dit gaf hoop. Zo bleven we proberen om de ruimte achter de verdediging van Floreant te zoeken. Twee keer leverde dit een kans op voor Daan, maar helaas leverde dit geen gelijkmaker op. Het enige wapenfeit van Floreant na de 2-0 was een bal op de paal, vlak voor tijd.

De wedstrijd geeft veel vertrouwen en perspectief richting de komende duels. Met hard werken kan er veel bereikt worden. Complimenten voor de ploeg en een speciale dank aan Pim en Sem voor het invallen. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen ARC JO15-2.