Koploper op bezoek bij de MO17-1

2421NK
NIEUWKOOP

De koploper op bezoek.

Vanmorgen kwam de koploper Montfoort op bezoek. Met maar 2 tegen doelpunten en 26 voor waren we gewaarschuwd.
Voor de wedstrijd de meiden verteld wat we van ze verwachten en meer dan ons best kunnen we niet doen.

Om 11.00 uur trapten we af en begonnen heel sterk. Binnen 2 minuten tikte Julia de 1-0 al binnen, maar daar antwoorde Montfoort ook meteen op: om nog voor de 5e minuut de 1-1 te maken.
Daarna ging het gelijk op.  Onze verdediging antwoordde goed op de snel en beweeglijke voorhoede van Montfoort.
Na 15 minuten best stevig maar fair voetbal,  maakte de tegenstander de 1-2.

Onze meiden kennende betekent dat vaak een extra'tje om nog een tandje bij te zetten, en daar kwam de vechtlust weer naar boven en 4 minuten later scoorde Floor de 2-2.
Op slag voor rust wist Floor bij onze achterlijn vanuit een corner de bal te onderscheppen en nam de run naar voor en wist de bal bij Julia te krijgen, die de 3-2 maakte.

Na de rust merkten we dat Montfoort erop gebrand was om te winnen en hadden wat positie wisselingen gedaan.
En zij maakten dan ook de 3-3.

Nog niks aan de hand en  volle bak er tegen aan, maar dat hoeven we eigenlijk nooit te zeggen tegen de meiden. Want dat doen ze bijna altijd.
Na een snelle uitbraak van Montfoort werdt de bal strak voor gegeven en door ons weg gewerkt, maar kwam via een kluts bal vrij voor een speelster van Montfoort en die schoot de 3-4 binnen.
De kansen gingen op en neer.  Wij schoten een paar keer net over, Floor schoot op de lat, maar de bal mocht er niet in.
En tot slot werd er hands gemaakt door ons in onze 16, dus een penalty.  Daar was de 3-5.

Een leuke wedstrijd gezien en een strijdlustig Nieuwkoop en eigenlijk door 2 kleine momentjes de wedstrijd verloren.
Trots op de meiden dat ze zich zo staande hebben gehouden tegen een terechte koploper.