O23-2 blijft koploper

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Vandaag wederom een thuiswedstrijd, nu tegen een andere nummer twee in de stand. De wedstrijd werd gespeeld op veld 2 en als je dan uit Gouda komt om te kijken en je parkeert je auto daar voor het hek dan moet je ver lopen. Gelukkig had de trainer de sleutel in zijn zak en voor een kop koffie wilde hij het hek wel openen. Dit kwam helemaal goed beloofde ze.

De wedstrijd begon en het beloofde een waar voetbalgevecht te worden. Uit was het 3-3 geworden en ook nu golfde het spel heen en weer. Nieuwkoop was voor rust de betere partij en kreeg ook een paar mooie kansen. In sommige gevallen was de laatste pass niet goed, maar in minuut 35 was het raak. Na een splijtende pass door het midden werd de spits weggestuurd richting keeper en beheerst rondde hij af. 1-0 en dit was ook de ruststand.

De scheidsrechter kreeg complimenten in de rust van de Olympia supporters.  Wat fluit die man goed was het oordeel.

Toen de spelers de tweede helft het veld op kwamen stond de aardige mevrouw klaar met een kop koffie voor de trainer. Beloofd is beloofd was het antwoord van de mevrouw. In de tweede helft een sterk Olympia.  Nieuwkoop werd langzaam steeds verder teruggedrukt op eigen helft.
Maar in de counter kreeg het een aantal aardige kansen.  Een boogbal over de keeper verdween naast het doel en een strakke voorzet van links kon net niet goed geraakt worden.
Ook Olympia kreeg kansen en raakte buiten het bereik van de keeper de paal.

Niet veel later ging het mis. Een lange bal werd verkeerd geraakt door een verdediger en via de paal rolde de bal tergend langzaam in het doel. 1-1.
Beide ploegen gingen voor de winst daarna, maar gescoord werd er niet meer. Wel moest een Nieuwkoper naar de kant met een pijnlijke enkel. Hopelijk valt het mee.

We blijven bovenaan staan en hebben nog niet verloren in de competitie, maar leider Aart had liever gewonnen vandaag.