Punten mee naar nieuwkoop.

Cabauw MO17-1

Nieuwkoop MO17-1

1e klasse (2e fase) E

10 december 2022 14:30

L.A. van Baaren

Sportpark Cabauw
Nicolaas van Catsweg 9
3411EH
LOPIK

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Cabauw op het programma.
Na 3 verloren wedstrijd gingen onze meiden vol voor de winst.
Zonder Zoë en Amber en Nina. Voor een halve wedstrijd kregen we hulp van Floor en Nikki. Tara zou ook mee doen, maar die had na haar eigen wedstrijd te veel last van haar voet, zodat we besloten haar niet te laten spelen.

Om iets over half 3 traptne onze meiden af in een koud en mistig cabauw.
We gingen goed en fel van start en de formatie  1-3-4-3. Dus een extra vrouwtje op het middenveld en dat pakte erg goed uit: veel balbezit en mooi kort en snel spel. Na ongeveer 20 min kregen we na een overtreding een penalty toegewezen. En onze gastspeelster Floor krijgt de eer om de bal goed geplaatst in het doel te schieten: daar is de 0-1.
Ook cabauw kwam er soms snel en goed uit en wist zelfs te scoren maar die werd afgekeurd door 2 speelsters die buitenspel stonden.
Ruststand 0-1.

Na de rust gingen we verder met het felle spel en zorgden dat Cabauw bijna niet meer in hun spel kwamen.
Maar pas na  een 20 min spelen wist Meike de bal achter de keepster te werken 0-2.
De druk op Cabauw bleef en ze kwamen er amper meer uit en wij gingen steeds makkelijker en beter spelen. Mooie combi's werden gemaakt en het tempo bleef hoog. Soraya kreeg na mooi overspelen over veel schijven de bal voor haar goede been en haalde uit, en krulde de bal perfect in de kruising 0-3.

Cabauw mag blij zijn met hun keepster, anders had de stand nog minder leuk geweest voor hen.

0-3 is de eindstand geworden. Een hele mooi en leuke wedstrijd gezien, waarin onze verdediging echt een super wedstrijd hebben gespeeld, die alles op slot hielden en aan de basis stonden van het opbouwen van mooie aanvallen.
Floor en nikki super bedankt voor het mee doen en Tara helaas hopen dat je volgende keer mee kan en wilt doen.

Heerlijk om te zien dat de meiden veel lol met elkaar hebben en op het veld als één team achter elkaar staan.

Trots op de meiden