JO15-1 wint doelpuntrijk duel tegen Olympia

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De JO15-1 trapte zaterdag de tweede competitiefase af met een thuisduel tegen Olympia. Opvallend is dat we bij precies dezelfde ploegen zitten als in de eerste fase. Alleen Jodan Boys JO15-2 is er nieuw bijgekomen.

Olympia hebben we dus eerder getroffen dit seizoen. Toen wonnen we met 4-2 na een goede tweede helft. De hoop was dat kunstje te herhalen. Dat moesten we wel doen zonder de geblesseerde Pim (die onlangs is aangesloten bij ons team), de zieke Finn en de afwezige Senna. Gelukkig sloot Jelle van de JO14-1 in de rust bij ons aan als extra speler.

De start van Nieuwkoop was doelpuntrijk. Al binnen een minuut kon Milan een teruggetrokken voorzet vanaf randje strafschopgebied binnen schieten. 1-0. Kort daarna moest Melle al in actie komen met zijn eerste belangrijke redding van de dag. Maar wakker en scherp was Olympia duidelijk niet. Na een slippertje achterin stond Milan oog in oog met de keeper, wat na vijf minuten de 2-0 betekende. Na een schot naast het doel van Luuk was het Daan die wel het doel wist te treffen. 3-0 binnen elf minuten, een heerlijke start.

Na die overtuigende start werden we minder. Het spel werd slordiger en ook positioneel stond het niet altijd goed. Olympia zette aan en maakte binnen vijf minuten de 3-1 en 3-2. Achterin bij Olympia was het nog altijd een rommel. Na een goede diepe bal kon Daan 1 op 1 met de doelman. Hij omspeelde hem en schoof de bal in het lege doel. 4-2. Aan doelpunten in ieder geval geen gebrek. Aan de andere kant was het Melle die ons in de wedstrijd hield met een aantal fantastische reddingen. Zo konden we met een 4-2 voorsprong de kleedkamer opzoeken.

De hoop was dat het in de tweede helft toch beter zou gaan dan in de eerste helft, omdat het spel nog niet super was. Een snelle kans via Floor en Daan beloofde veel goeds, maar helaas viel kort daarna de 4-3 binnen. Olympia kwam steeds beter in de wedstrijd en wij maakten het onszelf erg moeilijk. Uit een fout in onze opbouw kon zelfs de 4-4 worden gemaakt.

In de tussentijd was Jelle het veld ingekomen en die wist gelijk zijn stempel te drukken. Op het middenveld was hij erg aanwezig en zorgde hij voor goede balveroveringen en voortzettingen. En nog belangrijker: een assist. Na een goede pass van Jelle schoot Quinn hard en hoog de 5-4 binnen. De ploeg pepte elkaar nog een keer op en vlak voor tijd konden we de genadeklap uitdelen aan Olympia. Hassan kreeg de bal mee, dribbele naar binnen in het strafschopgebied en schoot met links in de verre hoek binnen. 6-4 en dat was duidelijk een opluchting.

Qua voetbal was het niet super vandaag, maar strijd was er zeker en de drie punten zitten in de tas. Het doel in de kleedkamer na afloop was duidelijk: deze week keihard werken op de training, zodat we volgende week zaterdag revanche kunnen nemen op Floreant, waar we begin dit seizoen onnodig verloren. Dank aan Jelle voor het meedoen, top gedaan. Op naar volgende week!