JO15-1 in tweede helft onderuit tegen ARC

2421NK
NIEUWKOOP
tel. 0172-571450

Met nog twee competitiewedstrijden te gaan voor de winterstop stond zaterdag voor de JO15-1 het duel op de planning tegen ARC JO15-2. Na de 3-0 nederlaag van vorige week tegen Sportlust opnieuw een pittig duel.

Eerder dit seizoen troffen we ARC ook al. Toen waren de bezoekers uit Alphen de hele wedstrijd beter en kregen kans op kans, maar wisten die niet te benutten. Dat deden wij wel met de twee kansen die wij kregen en zo werd het toen 2-0. Een wedstrijd die je van de 100 keer spelen, 99 keer verliest. Ditmaal moesten we zorgen dat het dan 98 keer zou worden. Het strijdplan was hetzelfde. En strijd was nodig tegen deze tegenstander, misschien wel de best voetballende ploeg in onze competitie.

Dat ARC goed kan voetballen lieten ze eigenlijk vanaf de start zien. Al na twee minuten moest Kyan een bal van de lijn halen en daarmee een eerste tegengoal voorkomen. Speldenprikjes bleven, maar echt grote kansen kreeg ARC niet. Wij kregen na een kwartier wel een behoorlijke mogelijkheid, toen de bal aan de rechterkant van het strafschopgebied bij Milan kwam. Zijn poging vloog naast. Een paar minuten later was een moment van verslapping achterin genoeg voor een tegentreffer. Nadat de bal op de paal kwam kon Melle redden in de rebound, maar de derde poging was niet te houden. 0-1.

Ondanks de tegengoal was er zeker geen paniek. We legden enorm veel strijd op de mat, stonden defensief sterk en gingen goed voor elkaar door het vuur. We wisten alleen wel dat we veel geduld moesten hebben met het zelf krijgen van kansen. Maar geduld wordt vaak beloond. Snel na de tegentreffer was Hassan weg aan de rechterkant. Zijn hoge voorzet kwam achterin het strafschopgebied bij Floor terecht. Zij controleerde de bal en schoot snoeihard raak in de verre hoek. Prachtige goal! 1-1.

Vijf minuten later was het aan de andere kant opnieuw raak, toen de ARC-spits de bal achter Melle kon schuiven. Vlak voor rust waren wij wederom dichtbij de gelijkmaker. Een goede aanval over links, met Kyan als opkomende back, leverde uiteindelijk na een goede voorzet een schotkans op voor Milan. Helaas raakte hij de bal net niet perfect, waardoor deze naast vloog. Zo gingen we met een 1-2 achterstand de rust in. Ondanks dat gegeven was er zeker geen man overboord. Het vertrouwen was er dat we met dezelfde strijdlust er misschien nog een resultaat uit konden halen.

Het eerste kwartier van de tweede helft zag er dan ook hetzelfde uit als de eerste helft. Totdat ARC uit een makkelijk gegeven strafschop de 1-3 kon maken. Toen wisten we dat het erg lastig zou gaan worden tegen deze sterke ploeg. Het vertrouwen brak en in korte tijd zakten we ineens ver weg, met binnen vijf minuten tijd de 1-4 en 1-5 tot gevolg. Hierna wisten we ons defensief weer iets op te richten, maar in de slotfase liep ARC alsnog uit naar 1-6 en 1-7.

Ontzettend zuur, omdat de eerste 50 minuten eigenlijk volgens plan verliepen en we keihard werkten als team. Dat we in de laatste twintig minuten ver weg zakten is jammer, maar vooral ook de verdienste van ARC, dat ook gewoon een ontzettend sterk team heeft en naar verhouding eigenlijk nog te weinig punten in de competitie heeft ook. Wij staan na deze nederlaag nog altijd op plek 2. Volgende week geen competitieduel en 10 december sluiten we af tegen koploper ESTO, die dan vermoedelijk al kampioen is. Wie weet wat daar nog te halen valt.