Leerzaam en nuttig oefenduel JO15-1 tegen ARC JO14-1

2471PA
ZWAMMERDAM
tel. 0172-613075

Na een weekend zonder wedstrijd trad de JO15-1 woensdagavond aan in een oefenduel tegen ARC JO14-1. Op het veld van VV Zwammerdam, waar we vanwege gebrek aan ruimte bij ARC te gast waren, zouden we een tegenstander treffen die voetballend normaal gesproken beter is dan wij. Het team doet bovenin mee in de 3e divisie. Wij zouden normaal gesproken fysiek weer het overwicht hebben. Interessant dus om te zien hoe dit uit zou gaan pakken.

Met Pim voor het eerst in de basis - hij is onlangs aangesloten vanuit de JO15-2 en net terug van een blessure - gingen we de strijd aan met ARC. Dat wij fysiek de overhand konden hebben was al snel duidelijk, al was het maar vanwege de lengte van sommige ARC-spelers. Dat zij voetballend dingen soms net iets sneller deden, was ook zichtbaar. Toch deden wij bij vlagen niet voor dat voetbal onder. Wat heet. Al na vier minuten produceerden we een aanval die deed denken aan het mooie voetbal van Brazilië op het WK. Na goed en rustig combinatiespel werd bij de tweede paal binnen gewerkt door Hassan. 0-1! Een heerlijke start.

ARC was duidelijk even onder de indruk en had even tijd nodig om in de wedstrijd te komen. Wij gingen op jacht om van dat zoeken te profiteren. Milan was met een schot van afstand dichtbij de tweede goal. Zijn poging ging net naast. Langzaam begon ARC zich op te richten en dat leverde ook snel gevaar op. Uit een vrije trap werd de lat geraakt en kort daarna bracht Melle goed redding op een schot. Ook werd er nog over geschoten. Zelf bleven we zoeken en wisten we er een aantal keer goed door te komen vanaf de rechterkant. Helaas kon er tot drie keer toe niet worden binnengetikt voor het doel. Ook was Daan nog dichtbij met een hard schot die net het zijnet in vloog. Na twintig minuten begon ARC iets de overhand te krijgen en wij stapten daardoor ver terug. Dit werd uiteindelijk ook afgestraft, met een goed schot in de verre hoek. 1-1.

In de rust werd nog gewezen op een aantal zaken die iets beter konden. Vol frisse energie en met vertrouwen gingen we het veld weer op. Opnieuw kregen we kansen in de beginfase. De grootste kans was voor Senna, die na een mooie lob van Daan richting de keeper kon. Senna kreeg de bal alleen net niet over de keeper heen. Ook ARC bleef momentjes houden en er vlogen een aantal ballen net naast. De wedstrijd was in evenwicht.

Met veel strijdlust en energie probeerden we er in de slotfase nog een overwinning uit te halen. Floor probeerde het, maar zag de keeper redding brengen. Kyan was dichtbij met een van richting veranderd schot en Quinn schoot net aan over. Toch was het slotoffensief van ARC het scherpst. Uit een hoekschop wist Jelte de bal nog van de lijn te halen, maar een minuut later werd een vrije trap net aan over Melle binnengeschoten. 2-1.

Super zuur, want een gelijkspel was terecht geweest. Toch kunnen we tevreden zijn over hoe we deze wedstrijd hebben gespeeld. Met vertrouwen kunnen we nu richting het laatste competitieduel voor de winterstop, uit tegen kampioen ESTO. Zelf gaan we er alles aan doen om de tweede plek in de stand (voor de tweede keer dit seizoen) veilig te stellen.